שלב הסיכומים במשפט החוזר של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה, החל אתמול בבית המשפט המחוזי בנצרת. היום (חמישי) צפוי סנגורו של זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, להציג את סיכומי ההגנה.

חלק גדול מאוד מסיכומי ההגנה יעסקו באלטרנטיבה שהציג הסנגור לפרשת הרצח, וטענתו כי ראדה נרצחה על ידי אולה קרבצ'נקו, שלדבריו התוודתה על הדבר באוזני בן זוגה באותה עת אדיר חבני.  

אתמול, בדיון הוצגו סיכומי התביעה. את טיעוני התביעה הגישה עו"ד שרון הרציון, שתיארה כי "הודאתו של זדורוב רבת פרטים ואותנטית. בתוספות יש ראיות מעל הנדרש, בהן ידיעת פרטי חקירה מוכמנים, התנהגות מפלילה וכן שקריו של הנאשם. כל אלה, יחד עם טביעת הנעל על מכנסי המנוחה, מאשרים את האמור בהודאתו".

בנוגע לטביעת הנעל הרציון הדגישה: "אנחנו לא מוותרים עליה, היא ראיה קיימת. מה משקלה – יקבע בית המשפט". עוד טענה הרציון כי למרות סימני השאלה בתיק, וחרף הצהרות ההגנה, אין פרטים שסותרים חד־משמעית את הודאתו של זדורוב. "הבדיקה שצריך בית המשפט לעשות היא של החללים הראייתיים אל מול ה'יש'. האם אותו חלק פאזל חסר, או זה שנמחק ודהה, פוגע בהבנת התמונה? אנו סבורים שהתמונה שנותרה בסוף היא בהירה וחד־משמעית", אמרה.

התובעת הדגישה כי זדורוב לא סיפק הסברים אמינים ל"שני חסרים משמעותיים בתיק": מדוע מסר את הודאתו בפני המדובב במהלך חקירתו במשטרה, וכן כיצד ידע את פרטי החקירה המוכמנים.

הרציון ציינה כי זדורוב ידע לאורך כל הדרך כי ראדה לא נאנסה, וטענה כי למרות ניסיונותיה ההגנה לא הצליחה להוכיח שלא ידע זאת. "כשאכן נתן תשובות אלה היו שקריות וכבושות, וההגנה לא התמודדה עם שקריו בסיכומיה", אמרה.

בהמשך הרציון עמדה על האותנטיות של הודאותיו של זדורוב, כאשר ציינה את ההבדלים בגרסאות השונות ובאופן שבו נמסרו לחוקרים, וחזרה על "שרשרת השקרים": "במשפט הראשון הוא סיפר לבית המשפט כי שיקר לחוקרים, ובמשפט החוזר, הנוכחי, הודה ששיקר במשפט הראשון, בטענה שעשה זאת כחלק מקו ההגנה", אמרה התובעת, וביקשה שבית המשפט "יקבע שמשקל ההודאה גבוה. האותנטיות מדברת בעד עצמה".

הרציון ציינה חמש גרסאות שונות שזדורוב מסר במהלך השנים לסיבותיו למסירת ההודאה למדובב המשטרתי: "במשפט הראשון טען כי הודה שהאמין שביצע את הרצח תחת השפעת 'אפקט'. בראיונות שונים לכלי התקשורת טען כי אינו זוכר את ההודאה, כי שיקר, ואילו במהלך המשפט החוזר טען לראשונה כי הודה לאחר שהמדובב איים עליו". עוד טענה הרציון כי בסיכומי ההגנה יש גרסה נוספת שלא הובאה בפני בית המשפט, שם אמר זדורוב כי הודה כדי לרצות את המדובב "ארתור".