הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

עו״ד שקלאר, המייצג קבוצת הורים בגן לילדים אוטיסטים, בעצמו אב לילד על הרצף האוטיסטי, טוען בהתראה לפני בג״צ כי הממשלה בגדה בילדים המיוחדים/המוגבלים בישראל. 

לאחרונה הודיע משרד החינוך על קיצור יום הלימודים בגנים לחינוך מיוחד בשעה וחצי. 

ההודעה הגיעה ׳מהיום למחר׳. ההורים נותרו ללא מענה. הם נאלצים לקחת את ילדיהם, אוטיסטים, או בעלי מוגבלויות, בשעה 15:10 במקום 16:45, יותר משעה וחצי קודם לכן, מן הטעם שאין סייעות. לאור ההודעה הקצרה לא נותר להורים רבים כל פיתרון מלבד לעזוב את מקום עבודתם. 

כמו כן טוען שקלאר בהתראה כי מאז תחילת שנת הלימודים מבוטלים כל ימי השישי, דוקא הימים החשובים להורים לצורך סידורים שבועיים, והילדים נשארים בבית, למרות שאלה הימים החביבים עליהם מכל. 

עו״ד יעקב שקלאר מסביר:
״דווקא האוכלוסיה הכי מסכנה, הכי מוחלשת במדינה, שזקוקה לטיפול ולטיפוח מיוחדים, להשקעה מוגברת, דוקא ההורים המתקשים ביותר, נבגדו וננטשו עי משרד החינוך. הגיעו להסכמות עם המורים והשאירו את מערכת החינוך המיוחד ללא מענה ועוד הרעו את התנאים, כך שהורים נאלצים להתפטר מהעבודה כדי לקחת את ילדיהם לפני הזמן וגנים לא נפתחים כלל בימי שישי.

לחשוב שיאיר לפיד, אב לילדה אוטיסטית, שהתגאה בחוק החדש שחוקק לטובת האוטיסטים, ינטוש כך את האוכלוסיה הנזקקת הזאת, זה מזעזע אותנו באופן אישי. הודיעו באיבחת הודעה מהיום למחר שיום הלימודים יקוצר וזהו. תסתדרו. העיריות הודיעו שיקחו את זה על עצמן, אבל חוץ ממענה של ׳הענין בטיפול׳ או ׳תתאזרו בסבלנות׳, אין להם שום תשובה. מה אמורים ההורים לעשות? להתפטר מעבודתם ולהפוך לבייביסיטרים לילדיהם האוטיסטים ללא הודעה מוקדמת?״

נמשיך לעקוב.

לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).