הרשעה ראשונה בפרשת הצוללות: שבעה חודשי עבודות שירות וקנס הוטלו היום (שני) על השר לשעבר מודי זנדברג, שהורשע בהפרת אמונים במסגרת פרשת הצוללות. זאת, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין פרקליטות מיסוי וכלכלה ואושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. 

זנדברג, כך נקבע, יודה בעבירה של הפרת אמונים במסגרת יחסיו עם איש העסקים מיקי גנור, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור עליו עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס בגובה 50 אלף שקל ומאסר על־תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן, זנדברג, ששימש בין השנים 2010־2018 כיו"ר קרן היסוד, קיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד תיסנקרופ מיקי גנור, שאותו הכיר זנדברג, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מתיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי, והשתתף בפגישות.

עוד עולה כי זנדברג שוחח עם עובדי ציבור שעמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד, לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד תיסנקרופ, ולהעבירו לגנור. כמו כן, הוא עניין את גנור במיזמים עסקיים שונים - כל זאת בזמן שגנור שילם לו בין השנים 2012־2016 בשבע הזדמנויות סך כולל של 103 אלף שקל.

מכתב האישום המתוקן עולה עוד כי זנדברג פעל תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים בין הקשר העסקי המתמשך בינו לבין גנור וקבלת הכספים ממנו, ומודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים שבהם אחז גנור. בכך פגע זנדברג פגיעה מהותית בטוהר המידות, באמון הציבור ובתקינות פעולות המנהל.

סנגוריו של זנדברג, עורכי הדין ירון קוסטליץ, שמחה אלבחרי ומיכל מן, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שהפרקליטות השתכנעה מטענותינו וחזרה בה מכתב האישום המקורי החמור. כעת, משהעננה הוסרה מעל ראשו, יוכל מודי זנדברג להמשיך בחייו".

בבית המשפט המחוזי בירושלים יתחדשו היום הדיונים בתיק 1000 (המתנות). הפעם יעידו שני ספקים בעלי חנויות לממכר סיגריות ושמפניה, שעדותם אמורה להיות קצרה יחסית. זאת מתוך רצון לסיים את שניהם ביום אחד - ראשית ונגדית - לפני החגים הבאים.