לאחר ששהה עשרה ימים במעצר, שוחרר למעצר בית תושב אחד המושבים בצפון שנחשד באונס של שכנתו - קטינה בת שמונה, ובעבירות מין נוספות בקרובות משפחתו. 

שחרורו של החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים, היא תולדה של החלטת הפרקליטות שאין מקום להאריך את מעצרו בשלב הזה, נוכח גרסתה של המתלוננת הקטינה בפני חוקרת ילדים וכן עמדותו הנחרצת של החשוד, לפיה תלונתיהן של בנות המשפחה מקורן בסכסוך על ירושה.

לפני כשבועיים, הגיעו לתחנת המשטרה באזור הצפון אם ובתה בת ה-8 ומסרו תלונה לפיה השכן, בשנות ה-60 לחייו, ביצע בקטינה מעשה אונס, כך לטענת האם. ההודעה הראשונית הגיעה בעקבות דיווח שמסרה הקטינה לכאורה לאמה וליועצת בית הספר שבו היא לומדת, אלא שבפני חוקרת הילדים הציגה הקטינה תלונה שונה לחלוטין כשסיפרה שהחשוד השליך לעברה כריות, אמנם לא נידבה פרטים על עבירות מין לכאורה.

משנתבקשה האם להביא את בתה לחקירת ילדים נוספת, היא דחתה את ההצעה. בשלב הזה, נקלעה החקירה למבוי סתום ולאחר בחינה של הפרקליטות המלווה את החקירה התקבלה החלטה כי אין מקום להאריך את מעצרו של החשוד והוא יכול להישלח למעצר חלופי בביתו.

עוד עלה, כי גם תלונות אותן הגישו בנות המשפחה על אירועים מלפני כ-20 שנה לא התגבשו לידי תשתית ראייתית מספקת וכאמור, כנגד החשדות טוען החשוד, כי מקורן בסכסוך על ירושה וכי לא ביצע כל עבירה כנגד בנות המשפחה - לא היום, ולא לפני 20 שנה. החקירה נמשכת.