הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

היום, 03.10.2022, ניתן פסק דין  בבית המשפט המחוזי בתל אביב, על פיה התקבלה עסקת הטיעון המקלה בין המדינה, באמצעות מח"ש, לבין הנאשמים אהרון בנימינוב, מהארטו ילאו וחברת י.מ.מ אבטחה בע"מ. על פי העסקה, תוקן כתב האישום לקולא וחברת האבטחה נמחקה כליל מכתב האישום, ושני הנאשמים לא הורשעו כלל.

העסקה המקלה התקבלה בניגוד לכתב אישום חמור אשר הוגש כנגד הנאשמים וכנגד שוטר רכז רישוי עסקים במשטרת מחוז תל אביב. 

במסגרת כתב האישום המקורי הואשמו הנאשמים במתן שוחד לאותו שוטר בהזדמנויות שונות. במסגרת השוחד ניתנו לשוטר סכומי כסף, חפצים וטובות הנאה. 

השוטר הודה בכתב האישום ועונשו נגזר ל – 20 חודשי מאסר בפועל - אותם סיים לרצות. אלא שהנאשמים האחרים ניהלו את המשפט, במשך כ –  5 שנים, עד שראיות התביעה קרסו. 

במסגרת ניהול ההוכחות טען הנאשם מהארטו ילאו למשפט זוטא. סנגוריתו, עורכת הדין עינבר קינן מהסנגוריה הציבורית, ביקשה לפסול את הודאתו, מן הטעם שהוצאה ממנו באמצעים פסולים. עורכת דין קינן הצליחה במשימה זו, ובית המשפט המחוזי, בהחלטה מנומקת וארוכה פסל את ההודאה. 

מאותו רגע נותרה התביעה רק עם עד התביעה הראשי שלה, שהוא השוטר עצמו, אשר כזכור הודה בעבירות ואף ריצה עונש מאסר בפועל בגינן.

אלא שהשוטר, שעלה להעיד, לא הצליח להפליל את הנאשמים ובית המשפט המחוזי הביע את עמדתו, לא פעם ולא פעמים, כי התיק מלא חורים.

על רקע זה הגיעו הצדדים בפני השופט המגשר, רענן בן יוסף, להסדר מקל. לפי ההסדר, יואשמו הנאשמים כאמור, בסיוע להפרת אמונים, בכך שהנאשם אהרון בנימינוב הסכים לקבל התראות על ביקורות פתע מהשוטר ובכך שהשוטר המליץ על חברת האבטחה שלו בידיעתו של בנימינוב. הנאשם מארטו ילאו הסכים לסייע לשוטר במציאת מקום לרכישת טלפונים סלולרים בזול, ובתמורה לכך יפחית השוטר את מספר המאבטחים הדרושים במועדון ה"פלאקה" שמארטו ילאו היה חלק מבעליו.

סעיף של סיוע להפרת אמונים הינו נדיר במיוחד, שכן אין הפרת אמונים למי שאינו עובד ציבור ומדובר בעבירה זניחה.

כמו כן, וויתרו הצדדים על תסקיר שירות מבחן וסיכמו על אי הרשעה והתחייבות ללא כל עונש נוסף של שרות לתועלת הציבור.

עורך דין יעקב שקלאר, סנגורו של בנימינוב, מגיב לפסק הדין והמקל:
"בתיק הזה ניהלנו מלחמת חורמה נגד מח"ש. הצלחנו להוכיח שכתב האישום עומד על כרעי תרנגולת. הטעות הגדולה של השוטר היא שהוא חתם על עסקת טיעון, הודה וריצה עונש מאסר בפועל. לו היה מנהל הוכחות, כפי שאנחנו ניהלנו, אף הוא היה מגיע לתוצאה דומה. 

אהרון בנימינוב הינו אדם מכובד, איש עסקים רציני, אשר עמד בראש חברת האבטחה הגדולה בתל אביב, והעסיק מאות מאבטחים ושומרים. כתוצאה מהטעויות שנעשו על ידי המשטרה ומח"ש בתיק זה נאלץ לסגור את חברת האבטחה ולהילחם על חפותו במשך שנים רבות.

בסופו של יום, קיבל מרשינו לפי פסק הדין אי הרשעה והתחייבות, שזה הכי קרוב לזיכוי, ללא זיכוי של ממש, בסעיף זניח של סיוע להפרת אמונים, וזאת על מנת לחסוך המשך ניהול הוכחות עוד שנים ארוכות.

חברת י.מ.מ אבטחה בע"מ נמחקה לחלוטין מכתב האישום, שכן לא ביצעה כל עבירה. 

ההליך הסתיים לשביעות רצונו המלאה של מרשינו והתיק נסגר. העובדה שזה נעשה בפתח יום הכיפורים היא סמלית ואף רבת משמעות עבור הלקוח שלנו, אדם ישר ונקי כפיים וירא אלוהים".

לצפייה בכתב האישום לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).