בני זוג תושבי יבנה בשנות ה-30 לחייהם עוכבו לחקירה בחשד שתקפו רופא בקופת חולים בעיר. מבדיקה ראשונית של המשטרה עלה כי בני הזוג הגיעו למרפאה ובשל ויכוח שנתגלע בין החשודים לרופא, תקפו אותו השניים.

כאמור, שוטרים שהגיעו למקום עיכבו את בני הזוג לחקירה, שבסיומה יוחלט לגבי המשך הטיפול בהם. רועי גבאי, חבר מועצת העיר יבנה ומועמד לראשות העיר, מסר בתגובה לתקיפת רופא בקופ"ח ביבנה: "האלימות נגד הצוותים הרפואיים בארץ לא פוסחת גם על יבנה. לפני יומיים עוכבו לחקירה בני זוג תושבי העיר בשנות השלושים לחייהם, לאחר שתקפו רופא בקופת חולים בעיר, כל זאת בשל ויכוח בניהם". 

"אנשי הרפואה שלנו, עושים את מלאכתם נאמנה בכדי לשמור על בריאותנו ובריאות הורינו וילדנו", הוסיף, "יש להוקיע בצורה נמרצת ומוחלטת כל אלימות שהיא, ובפרט כנגד צוותים רפואיים בתפקיד. כראש עיר אדאג להילחם בתופעה הזו באמצעות חינוך לסובלנות מחד ואכיפה נחושה לעבריינים מאידך. נמשיך לסייע למוסדות הבריאות כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו. מאחל לכולנו חג שמח ושקט".

גם חבר עמותת הידידים של בית החולים קפלן גיא צור הביע סלידה מהמעשה: "אין מקום לאלימות כלל כלפי מלאכי הרפואה ולא בכלל. תופעה זו חייבת להיפסק והענישה צריכה להיות מחמירה יותר כנגד התוקפים. עלנו לפעול כל העת לחזק את ידי הצוותים שידיהם עמוסות ממילא". מקרה מזעזע זה איננו יחיד בעת האחרונה בסוף חודש יוני השנה כתב אישום חמור נגד תוקף הרופאה מבאר יעקב הוגש.

כזכור, בכתב האישום נכתב: "ביום 14.6.22 הצטייד חבא בפטיש מתכתי ובסכין, אותם הסליק בתיק גב אשר נשא על גבו, הגיע למרפאה אותה מנהלת ד"ר א.ו התפרץ לחדרה ומשסירבה לקבלו, הוציא את הפטיש מהתיק והלם בה בראשה בחוזקה, מספר פעמים, ולא חדל חרף זעקותיה, ועד שראש הפטיש ניתק ממקל אחיזתו. כתוצאה ממעשיו, נגרם לרופאה, בין היתר, חתך שהגיע עד לגולגולת. המתלוננת הובהלה לבית חולים תל השומר, שם הוענק לה טיפול רפואי".

במהלך חודש מאי שר המשפטים, גדעון סער, פרסם תזכיר חוק להחמרת ענישה כלפי תקיפת צוותים רפואיים. על פי התזכיר, על תקיפה צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי, יוטל עונש של עד חמש שנות מאסר. התיקון יחול על כל "מטפל", כולל חובשים ופרמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה. כעת נותר לראות האם כנסת חדשה כאשר תיבחר תקדם את החוק.