הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

השבוע הכריזה ממשלת ישראל על עצמאות הרשות להגנת הפרטיות (ובראשה עו"ד גלעד סממה- ראש הרשות) "כי הרשות להגנת הפרטיות תהיה עצמאית בהפעלת הסמכויות המוקנות לראש הרשות לשם מילוי תפקידיה" וכי "תקציב הפעילות של הרשות ינוהל בנפרד בתוך תקציב משרד המשפטים." 

עורכת הדין אווה קליין (צילום: ניב קנטור. Duns100)
עורכת הדין אווה קליין (צילום: ניב קנטור. Duns100)

צעד זה מכונן באופן סופי את העצמאות של הרשות להגנת הפרטיות להפעלת סמכויותיה לחקירה התערבות והפעלת סנקציות (עד לצעד הבא וכנראה הקרוב מאי פעם להטלת עיצומים, בהשוואה לרשות להגנת הצרכן לצורך העניין), במסגרת פעולות הרגולטור להגנה על פרטיות המידע של אזרחים בישראל ובהחלט שמה על הכוונת החמרה דרסטית של הפעולות כנגד חברות שאוספות מידע, מעבדות מידע ולא שומרות על המידע כמתחייב בחוק.  אז מי החברות הראשונות שייחקרו ויחטפו למען יראו כל היתר וייראו?

לפרטים נוספים אודות עו"ד אווה קליין לחצו כאן

בלי ייעוץ משפטי צמוד סביב אבטחת המידע ופרטיות העסק, קטן כגדול, את/ה, בכל תפקיד בכיר בחברה- בצרה צרורה. 

הצוות המיחשובי והטכנולוגי בחברה לא יושיע אתכם מפני הליך פלילי ואחריות אישית על רשלנות בשמירת המידע של החברה, זכויותיה, עובדיה, לקוחותיה וספקיה. ולמה? 

אתם לא רוצים לספוג קנסות מטורפים על פגיעה בפרטיות דרך אבטחת מידע חלולה במשמרת שלכם, יהיה תפקידכם הבכיר אשר יהיה בחברה. תתריעו. תכתבו שאתם דורשים חוות דעת משפטית (חוות דעת כתובה משפטית! לא רק טכנולוגית ולא רק מיחשובית!) על מצב אבטחת המידע והפרטיות בחברה. להזכירכם, גוגל לבדה חטפה לאחרונה קנס של 50 מיליון אירו. פייסבוק- 5 מיליארד דולר קנס. בדיוק על זה. איך שלא תסתכלו על זה- זה סמן דרך על כוונת הרשויות.

להוראות חקיקה (שמשתכללות, מתחדשות ומחמירות משבוע לשבוע)- יש מומחים. קוראים להם "יועצים משפטיים" או "עורכי דין", בדיוק כמו שלא תבקשו מהשיננית לבצע טיפול שורש. כל אחד ותחום מומחיותו. רק בתוך עולם תוכן ספציפי. 

כשצוות המיחשוב של העסק מסביר לכם שיש "תוכנות הגנה" הם לא יודעים להתייחס לפרצות אבטחה נוספות בחזיתות אחרות שלעורכי הדין יש את הכלים, השאלונים ובעיקר- מבחני החוק שאתם צריכים לעמוד בהם.  

את שרשרת הדיווחים ומה ומתי ואיך לדווח, כדאי לכם מאוד שינהל אתכם ועבורכם עורך דין שמומחה ומנוסה בתחום, כי כל מילה במקרה של התקפת סייבר, תחרוץ את עתידכם, הפלילי והכלכלי.  

משברים מנהלים עם מומחים בתחום. ופרטיות ואבטחת מידע, הם קודם כל נושאים משפטיים, שיש להם זרועות ביצועיים טכנולוגיים, ולא ההיפך. 

אל תהיו שירביט, אל תהיו ג'וזף סאליבן (UBER) וגם לא פייג' תומפסון. גם לחברה גדולה קנס של 50 מיליון אירו כואב. ובטח 5 מיליארד דולר. ובפרופורציה באשר תהא, חיסכו מעצמכם את התענוג בפניה בזמן לייעוץ משפטי במשרד שמתמחה בתחום אבטחת מידע והפרטיות. בדיקה. חוות דעת. ומעקב.  

אווה קליין שטיינמץ- עו"ד 
מומחית לאבטחת מידע ופרטיות 
CISO & DPO

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד אווה קליין לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).