פוסט תמים שפורסם בדף הפייסבוק של צה״ל לפני מספר שנים הפך למטרה המרכזית של תנועת החרם העולמית נגד החיילת לשעבר רבקה רומשיסקיה, שעלתה ארצה מארה"ב. כעת היא משיבה להם מלחמה ותובעת דיבה על סך 150 אלף שקל מבכירה בארגון BDS.

את התביעה הגיש ארגון שורת הדין נגד סוהיר נפאל, פעילה בכירה בתנועת החרם BDS, בגין קמפיין שיימינג שהובילו נגד רומשיסקיה, צעירה אמריקאית שעלתה ארצה, שירתה בצה״ל והואשמה על ידם שרצחה תינוקות פלסטינים בעזה. רבקה עלתה ארצה לפני כעשור ושירתה כמפקדת בחיל החינוך. בהמשך עברה לתפקיד עורפי ביחידות איסוף קרבי ואף הייתה מדריכת כושר קרבי. באחד הימים במסגרת שירותה פורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של צה״ל תמונתה מהטירונות אוחזת נשק וציוד מגן, במסגרת פוסט שקורא לחיילים להתגייס לצבא.

כשלוש שנים לאחר שחרורה של רבקה מצה״ל, בשנת 2018, פרסמה סוהיר נפאל, נוצרייה פלסטינית במקור בעלת אזרחות אמריקאית שמתגוררת בקליפורניה, פוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלה, עם אותה התמונה של רומשיסקיה מהטירונות, לצד תמונתה של רזאן אל־נז׳אר - אחות רפואית פלסטינית מעזה, שנהרגה מאש כוחות צה״ל באחד מימי ״צעדות השיבה״ במסגרת הפרות הסדר על גדר הגבול עם ישראל שהתקיימו באותה תקופה. אותה השוואת תמונות בפוסט קיבעה בקרב גולשיה את התודעה כאילו רומשיסקיה היא עדיין חיילת בצה״ל, והיא האחראית למותה של האחות אל־נז'אר.

הפוסט השקרי שכתבה סוהיר הופץ בן לילה בקרב פעילי התנועה האנטי־ישראלית, והגיע לחשיפה של מיליוני אנשים ברחבי העולם. רומשיסקיה, אשר השתחררה לפני מספר שנים וכף רגלה לא דרכה מעולם בקו עזה, קיבלה אינספור איומים על חייה ועל בני משפחתה, בטענה שהיא רוצחת חפים מפשע. בעקבות זאת, היא החליטה לפנות לארגון זכויות האדם שורת הדין, שנלחם בכלים משפטיים בגורמי טרור ואנטישמיות, וחבריו אכן נעתרו לבקשה והגישו בשמה את תביעת הדיבה.