הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

קיבלתם טיפול רפואי, עברתם אשפוז או ניתוח, ואתם חושדים שמדובר ברשלנות רפואית. כיצד ניתן לדעת אם אכן מדובר בטיפול לקוי או באבחון לקוי שהובילו לפגיעה שלכם, כיצד תובעים פיצויים בעקבות רשלנות רפואית ומה עליכם להוכיח כדי שהתביעה תתקבל. על כך במאמר שהכנתי. 

תביעת רשלנות רפואית  עוסקת  בנזק שנגרם  לחולה בשל מתן שירותים רפואיים  מבלי לפעול לפי מידת הזהירות הסבירה המצופה מרופא. רופא יהיה אחראי ברשלנות רפואית אם סטה מהפרקטיקה שרופא סביר היה נוקט אותה בנסיבות המקרה, או אם נקט בשיטת טיפול שרופא סביר לא היה נוקט בה. 

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

תביעה של רשלנות יכולה להתקבל בשל אי הפניה לצילום, אי עריכת בדיקות מקובלות גם בהריון , פיענוח שגוי של בדיקה או צילום, טיפול שגוי במצב רפואי, ייעוץ  רפואי רשלני, אבחנה שגוייה של מומים במהלך הריון, טיפול לקוי במהלך הלידה

זאת ועוד  לחולה יש זכות לדעת ולקבל הסבר על כל דרכי הטיפול  האפשריות והמתאימות לו כדי שיוכל להחליט על דרך הטיפול המתאימה לו, וכשהגורם הרפואי לא מסר את כל המידע הרלוואנטי למטופל לרבות הסיכונים האפשריים , מדובר ברשלנות בהסכמה מדעת 

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

במידה ואתם חושדים כי הטיפול בכם היה רשלני, כדאי שתבחנו זאת ותתייעצו עם עו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. אלפי תביעות לפיצויים בנושא זה מוגשות מדי שנה נגד נותני טיפול, אך לא בהכרח מתקבלות. כדי לגבש תביעה מוצקה ומוצדקת, חשוב להיערך בצורה מדויקת בטרם נפעל. 

כדי להוכיח את תביעתכם ולקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם, יהיה עליכם לספק הוכחות  מוצקות בפני בית המשפט - כי אכן נגרם לכם נזק וכי יש קשר ברור בין הטיפול  הרפואי שקיבלתם לבין אותו הנזק. עו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, יכוון אתכם לאיסוף כל המידע הרפואי הרלוונטי, לתיעוד הטיפול בכם וכן לנזק שנגרם ויפנה לקבלת חוות דעת מומחה (ואף יותר מאחת) לצורך הוכחת טענותיכם. בלי הוכחות אלו - ביהמ"ש לא יוכל לקבל את תביעתכם. 

רצוי לציין כי תביעות של רשלנות רפואית הן מורכבות, עשויות להימשך זמן רב, ורובן מסתיימות בפשרה, ועל כן יש צורך להיעזר בסבלנות ולהצטייד בייעוץ משפטי מקצועי ומנוסה  החל מראשית הדרך. בהצלחה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).