הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

הסכם גירושין, כשמו כן הוא, הוא הסכם המסדיר (בהסכמה) את כל הנושאים הקשורים בבני זוג שבחרו להתגרש. תחת ההסכם נכנסות כל הסוגיות שבין בני הזוג המפרקים את התא המשפחתי כמו הסכמות בנוגע לחלוקת הרכוש והכסף המשותפים ובמידה ויש ילדים גם את הסוגיות הקשורות בהם, כמו משמורת ומזונות. יש דרכים שונות להתגרש, אף אחת מהן אינה קלה, משום שאנחנו עוסקים ברגשות, במטעני העבר, באהבה שהלכה וחלפה ואת מקומה תופס, לרוב, הכעס. אולם, בעיקר אם יש לכם ילדים, חשוב שתעצרו ותנסו לפנות לנתיב של הסכם גירושין. הליך זה הוא מהיר ויעיל, שיחסוך לכם כסף וזמן יקרים. לצד זאת, תוכלו להראות לילדים שלכם שגם פרידה ניתן לעשות בדרכי שלום, ואין כמו דוגמא אישית. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד איילה עמאר זר לחצו כאן

הליך הגירושין טומן בחובו הכרעות בנוגע לכל המערכת הזוגית של בני הזוג הנפרדים - החל מרכושם וכלה בסוגיות הקשורות בילדיהם. הוא נוגע להווה, מתייחס לעבר וצופה פני עתיד. הצדדים המתגרשים יכולים להתנהל, על פני שנים, במערכות המשפט בתביעות גירושין שונות ורבות, דבר שלוקח זמן רב וכסף רב (תביעות עולות כסף, כך גם הייצוג המשפטי). בסוף תהיה הכרעה, אך לא בטוח שהיא תמצא חן בעיני מי מהצדדים, שהרי היא נתונה בידי שופט או דיין רבני. כך, שגם בזבזתם זמן וכסף רב וגם איבדתם את השליטה בהכרעה על הדברים שהכי חשובים לכם. ומעבר לכך, התמשכות ההליכים רק מונעת מכם להמשיך הלאה, לפתוח דף חדש ולהתחיל בחיים חדשים, הפעם כגרושים. 

עורכת הדין איילה עמאר זר (צילום: יח''צ)
עורכת הדין איילה עמאר זר (צילום: יח''צ)

אבל יש דרך אחרת והיא חתימה על הסכם גירושין. הסכם זה יכלול את ההסכמות בין בני הזוג, בדגש על הסכמות, הנוגעות לחלוקת הרכוש, המשמורת והמזונות לילדים. הסכם הגירושין מהווה חוזה בין הצדדים לכל דבר ועניין ועל כן חשוב שהוא יכיל את כל הנושאים הרלוונטיים עבורכם בהווה כמו גם בעתיד. הסכם זה צריך שיכלול סוגיות שונות שעלולות להתעורר בהמשך הדרך כמו החינוך של הילדים, נסיעות בחופשות לחו"ל וכן הלאה. על כן חשוב שאת ההסכם בין הצדדים יערוך עו"ד המתמחה בנושא של הסכמי גירושין. עו"ד מקצועי ומיומן ידע להעלות סוגיות חשובות שאולי אפילו לא חשבתם עליהם, וחשוב מכך ידע לגשר בין הצדדים, להציע פתרונות יצירתיים לבעיות שצצות ולאי ההסכמות ביניכם. 

חתימה על ההסכם הוא יוגש לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני ורק לאחר אישורו שם הוא ייכנס לתוקף. הוא יאושר על ידי השופט או הדיין לאחר שאלה ייודאו כי חתמתם עליו מרצונכם החופשי וכי אתם מבינים את משמעותו. לאחר אישורו, תוכלו לפתוח דף חדש בחייכם. נכון, גירושין זה לא דבר כיפי או קל, לא משנה איך ננסה להסתכל עליו, אבל בדרך של הסכם גירושין תוכלו לעשות זאת בקלות יחסית, ביעילות ובחסכון כספי ניכר. וגם תעבירו שיעור חשוב לילדיכם.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).