הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

אנחנו לא אוהבים להתעסק במוות, בוודאי לא שלנו, ובוודאי לא לחשוב מה יקרה לילדים שלנו אם חלילה נמות. אבל אתם יודעים מה? זו שאלה שאנחנו חייבים לשאול. אנחנו חייבים להיערך לקראת החיים שיהיו אחרינו ובייחוד אם יש לנו ילדים. עריכת צוואה היא תעודת הביטוח של הילדים שלנו, של הרכוש שלנו והפוליסה שלנו גם כשכבר לא נהיה כאן. 

עורכת הדין שני ליבמן (צילום: מירי וינטר סטודיו מליש)
עורכת הדין שני ליבמן (צילום: מירי וינטר סטודיו מליש)

כולנו יודעים שכדי לוודא שהנכסים שלנו יחולקו כפי שאנו מעוניינים – עלינו לערוך צוואה, אך רובנו מעדיפים לחשוב שלא צריך לערוך צוואה עד שנגיע לזקנה. החשיבות בעריכת צוואה מתעצמת, כאשר יש ילדים בתמונה, ובפרט אם אנחנו גרושים, אלמנים או חד הוריים.

תחשבו על זה כך: אם לא תערכו צוואה יכול לקרות מצב שבו כל הנכסים, הבית והחסכונות שלך ינוהלו על ידי הגרוש/ה שלך כאפוטרופוס של הילדים, או על ידי אחותו/ה או אמא שלו/ה, במידה והוא איננו, או שהגרוש שלך יהיה היורש החוקי של הנכסים במידה וחלילה קרה לך משהו לפני שנכנסו הגירושין לתוקף. מחשבה מטרידה, נכון? 

ועכשיו, גם אם קל לך לחשוב איך לחלק את הדירה שלך, מה לגבי הנכס היקר ביותר שלך – הילדים? כהורה יחידני עליך להחליט מי יהיה האפוטרופוס של הילד אם חלילה יקרה לך משהו, כיצד אתה רואה את חינוכו? מי יגדל אותו? באיזו דרך? ואיך הוא יקבל את הירושה? כקצבה חודשית או בסכום חד פעמי?

על כל השאלות האלו, גם אם הן מטרידות וגם אם לא נעים לחשוב עליהן - עונה הצוואה. זאת תעודת הביטוח. ובניגוד לתעודת ביטוח שיש לחדש אחת לשנה - את הצוואה מכינים ומפקידים רק פעם אחת. 

בכדי לערוך צוואה שתענה על כל הצרכים והרצונות שלכם (ושל ילדיכם) חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני ירושה ובצוואות. עו"ד מקצועי ומיומן יבטיח כי הצוואה עונה על הקריטריונים המחייבים ולא תיפסל בגלל ליקויים שונים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד שני ליבמן לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).