הבוקר (חמישי) מתקיים דיון בערעור שהגישה החשודה בגרימת מותה של אחותה בנפילה מגג הבניין בו התגוררה בתל אביב. הדיון מתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב לנוכח ערר שהגיש פרקליט החשוד, עוה"ד עידן פסח, הכופר בחשדות המשטרה, וטוען כי אין כל ראיה הקושרת את מרשתו למותה של אחותה. לדבריו, "מדובר בעלילה שנסיבותיה נעוצות בחברת הביטוח".

לאחר כחצי שנה: חשד לפלילים באירוע נפילת אישה אל מותה מגג בת"א

עו"ד פסח כופר בחשדות נגדה, ואתמול כאמור הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לשחרר את מרשתו ממעצר: "כל הטענה של המשטרה אין לה אחיזה במציאות. מבחינתנו לפחות אין הודעה רשמית של חברת הביטוח על חשד כלשהו כלפי מרשתי. מבחינתי, החשודה טוענת שמה שנעשה הוא שהמנוחה והיא יחד פנו אל סוכן הביטוח ולא אל חברת הביטוח וביקשו לדעת פרטים על הפוליסות, לרבות מי המוטבות, שכן אימן נפטרה והן נותרה לבדן בעולם, אחת עבור השנייה. מסוכן הביטוח נאמר להן כי כיוון שמדובר בפוליסות כל כך ישנות משנות ה–90 אין לו גישה לפוליסות, והוא הפנה אותן לערוך בירור ישיר מול חברת הביטוח בעצמן".

וכך פעלו?
"אכן. שתיהן פנו יחד אל חברת הביטוח וביקשו לברר מי המוטבות ולכן ייתכן שישנה הקלטה בקולה וגם תיעוד מפגש אולם היא לא היתה לבדה וגם לא ביצעה כל שינוי בפוליסה לטענתה וזה העיקר. היא הגיעה יחד עם אחותה והן ערכו בירור בלבד אחרי 30 שנים של ביטוח. לכל אחת מהן היתה פוליסת ביטוח שהמוטבת היא האחות השנייה ולכן הלכו יחד".

מה סכום הפוליסה?
"מיליוני שקלים".

יש טענה לניסיון לבצע שינויים בפוליסה כביכול?
"אני לא מבין את זה. לקחו פרט שאולי הוא נכון, אולם להפוך את זה לחשד בגרימת מותה של אחותה בגלל שהיא היתה איתה בחברת הביטוח זה הזוי".

כזכור, שלשום הותר לפרסום כי המשטרה פתחה בחקירה בחשד לפלילים באירוע בו נפלה אישה בת 65 אל מותה מגג בניין מגורים בתל אביב. גופתה של האישה הועברה למכון לרפואה משפטית ובדיקת נסיבות מותה לא העלו חשד לפלילים, אולם בשלב מאוחר יותר התקבל בידי המשטרה דיווח שהעלה חשד לפלילים באירוע, ובעקבות כך נפתחה חקירה סמויה בדבר נסיבות המקרה. כזכור, תחילה עלה החשד כי היא  ככל הנראה עלתה לגג בניין כדי לתקן דוד שמש, מעדה - ונפלה מטה.

אולם, מי שפנתה למשטרה לפני כשלושה חודשים היא חברת הביטוח שהעלתה חשד לנוכח העובדה שאחותה הגדולה של המנוחה ביקשה לבצע שינויים בפוליסת הביטוח של הקורבן מספר חודשים לפני נפילתה מהגג.

במסגרת החקירה, נעצרה בתחילת השבוע אחותה של האישה, בת 61 מתל אביב, ובדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בת"א הוארך מעצרה של החשודה בשישה ימים. לבקשת סנגורה של החשודה, הוצא צו איסור פרסום על שמה ועל שם הקורבן.