הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

הסיפור שאני רוצה לשתף אתכם בו השבוע רק התחיל ועדיין מוקדם לנבא כיצד יסתיים, ייתכן אפילו באושר ובעושר וללא קשר אליי, יחד עם זאת חשוב לדעת שגם אם נתפסת בבגידה עדיין יש לך לא מעט זכויות ואפשרויות. 

אלינור (שם בדוי) יצרה איתי קשר בהמשך להמלצה שקיבלה מחברה, כמו לקוחות רבים היא לא הסכימה לשתף אותי בסיפור שלה בטלפון וביקשה להיפגש בדחיפות. הקול החנוק מבכי שיכנע אותי לארגן מחדש את לוח הזמנים העמוס שלי לאותו היום ולפנות עבורה מקום. 

גם הפגישה שלנו התחילה בבכי "כמה שאני טיפשה. איך עשיתי לעצמי את זה? אני חושבת שהוא גילה שאני נפגשת עם מיכאל (שם בדוי), יכול להיות שאני סתם פרנואידית והוא לא יודע כלום, אבל אני מפחדת. הבוקר סיפרתי את מה שקרה למיכל חברה שלי והיא אמרה שהוא יכול לקחת לי את הילדים! מה אני אעשה אם הוא ייקח לי את הילדים או שהוא..." אי אפשר היה כל כך להבין את מה שאלינור ניסתה להגיד, אבל מאחר והצלחתי להבין שמיכאל אינו בעלה, התמונה היתה לי די ברורה. ביקשתי מאלינור שתעצור ותנשום ותקשיב לי: אף אחד לא ייקח לה את הילדים, גם אם היא בגדה בבעלה, גם אם הוא יודע, גם אם הוא יפנה לבית הדין הרבני. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

אחרי שנרגעה קצת, סיפרה לי אלינור על חיי נישואים טובים בסה"כ, עם עליות ומורדות, כמו אצל כולם. דירה קטנה ומשכנתא גדולה, שני ילדים. והיא גם סיפרה על מיכאל, האבא הגרוש של החברה הכי טובה של הילדה בגן, על מפגשים משותפים עם הילדות בגינה הציבורית שהפכו ממטלה לרגעי השיא של השבוע, וכיצד גלשו השיחות מזמן הגינה לשיחות טלפון וחלופת אסמסים בלילה, ועל המפגש הראשון בלי הילדות. "ואתמול" היא סיפרה שוב בבכי "אתמול ראיתי שהוא חיטט לי בנייד ומיד אחר כך הוא פשוט אמר שהוא יוצא לסיבוב וכשהוא חזר עשיתי את עצמי ישנה כי אני לא באמת יודעת אם הוא ראה, ואני גם לא באמת יודעת מה אני רוצה לעשות, אני רק מפחדת שהוא ייקח לי את הילדים כי בגדתי בו או שהוא לא ישלם מזונות ושאני אצא בלי כלום מהנישואים האלו". 

הסברתי לאלינור שבכל מה שקשור לילדים העקרון המנחה הוא טובת הילד. הסדרי הראייה של הילדים נקבעים על פי עקרון זה בלבד, וגם אם יוכח שהיא בגדה בבעלה גם בית דין רבני המתייחס בחומרה רבה לבגידה של אישה, לא יפגע בזכות המשמורת שלה. גם מטרתם של דמי מזונות ילדים היא לכלכל את הצרכים החיוניים של הילדים גם לאחר הגירושין. לכן, באופן כמעט מוחלט, בגידה לא תוביל לשינוי במזונות הילדים והם ימשיכו להיקבע לפי עקרון טובת הילד, חלוקת הסדרי הראייה בין ההורים ומצבם הכלכלי.

סיפרתי לאלינור גם על בג"צ "הבוגדת", שקבע כי חוסר נאמנות מינית ואפילו כזה שמגיע לאשמה בלעדית של צד אחד בפירוק הקשר לא ימנע מהצד האשם או הבוגד את הזכויות שלו ברכוש הזוגי במקרה של גירושין ועל בג"צ נוסף שניתן ממש השבוע וקבע ש"הדין האזרחי לא נועד לרפא לב שבור" ושגם אישה שבגדה במשך עשור בבעלה תהיה זכאית למחצית מכלל הנכסים שצברו בני הזוג במהלך חיי הנישואים, גם בשנים בהם בגדה. 

הבהרתי לה, כי אמנם ישנו הבדל משמעותי בין הגישה של בית הדין הרבני לגישה של בית המשפט למשפחה בכל הקשור לאישה שבגדה בבעלה בעיקר בנושאים כמו כתובה או מזונות אישה ולכן ישנה חשיבות למקום אליו עדיף יהיה לה לפנות בהנחה שתבחר להתגרש. 

הסיפור של אלינור רק התחיל ומוקדם לדעת איך יתפתח. היא עדיין לא יודעת אם היא רוצה להיפרד מבעלה, לא יודעת בוודאות אם הוא גילה שהיא בגדה בו ולא יודעת עוד אם יהיה אפשר לאחות את הקרע. בכל מקרה, בסיום הפגישה היא הייתה רגועה יותר לגבי זכויותיה והבינה שבכל מקרה, הדרך הנכונה עבורה להחליט כיצד להתנהל הלאה היא רק אחרי עוד הרבה מחשבה ואחרי התייעצות עם עו"ד ולא עם החברות. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).