הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

כעורך דין, וכבעל עסק, ולא משנה באיזה תחום, אתה רוצה למשוך תשומת לב ולהגיע אל לקוחות חדשים. כדי לשכנע את הציבור לפנות אליך, דרך טובה תהיה להציג המלצות של לקוחות, באתרי המלצות. דרך שיווק כזאת נתפסת כאותנטית, לא שיווקית אגרסיבית מדי ועם ערך למתעניינים חדשים. 

יחד עם זאת, חשוב להבין שלא כל אתרי ההמלצות זהים זה לזה. נסביר כמה דגשים שיעזרו לך לבחור באיזה אתרי המלצות אתה חייב שתופיע המלצה על העסק שלך. 

אתרי המלצות לעורכי דין
כמה פורטלים הקדישו תשומת לב רבה לפיתוח ההמלצות לעורכי הדין, כשאין באתרים אלה אלא בעלי עסקים שהם עורכי דין. אם אתה עורך דין, כדאי שתכיר את האתרים האלה.

  • lawyer-reviews.co.il – אחד האתרים האיכותיים והחשובים עם המלצות שנבדקו. האתר מאפשר להמלצה אחת על כל עורך דין לבלוט בצורה משמעותית ברשת. מי שמחפש המלצות על עורכי דין בוודאי נתקל באתר הזה.
  • lawreviews.co.il – אתר המרכז חוות דעת על עורכי דין בצורה נוחה ומעניינית. העובדה שרוב המומלצים זוכים באתר לציון ממוצע 5 מעלה תמיהות בנוגע לאמינות ההמלצות, אך נראה שהאתר נותן ערך לעורכי הדין המפרסמים בו.
  • bdicode.co.il – אי אפשר לכנות את הדירוג של עורכי הדין בBDI כאתר המלצות סטנדרטי, אבל בהחלט מי שמחפש המלצות על עורכי דין ימצא באתר הזה את מבוקשו.
  • duns100.co.il – דירוג עורכי הדין הפופולרי של דנס, בוודאי מאפשר לגולשים להתרשם מעורכי הדין – גם כאן לא מדובר באתר המלצות קלאסי.

עו"ד, העדף אתרים שמקודמים בגוגל 
באינטרנט יש מיליוני אתרים ורבים מהם מפרסמים המלצות. אבל לא כל אתרי ההמלצות זוכים לאותה פופולריות. הכלל הראשון הוא להעדיף את האתרים שזוכים לפופולריות רבה. ככל שיהיה מדובר באתר שיש בו יותר צפיות (טרפיק של לקוחות), זה אומר שתהיה יותר חשיפה להמלצות על העסק שלך. 

כל מי הקשיב בעבר לאחת מההרצאות של עו"ד אדי סוברי (העוסק בקידום ושיווק עורכי דין כבר למעלה מ-15 שנה), ייחשף להמלצותיו החד משמעיות להשקיע בטיפוח ההמלצות שכל משרד מקבל במסגרת ביקורות גוגל, ובמסגרת של ביקורות פייסבוק. לדבריו – יש להשקיע ולדאוג לפחות ל-50 המלצות כדי להפוך את הביקורות לאפקטיביות באמת.

אתרים פופולריים במיוחד הם כאלה שנוקטים צעדים על מנת לשפר כל הזמן את הפופולריות ולהגיע לעוד ועוד לקוחות. הדבר נעשה על ידי הוספת מידע עדכני וקידום תכליתי בגוגל. אתרי המלצות שמקודמים בגוגל זוכים להרבה יותר כניסות של גולשים. 

אתרי המלצות אפקטיביים בתחום שלך 
מלבד העובדה שכדאי לפרסום המלצות באתרים פופולריים ומקודמים, צריך לשים לב גם לאופי של האתר. לדוגמא, אתר מסוים יכול להמליץ בתחום ספציפי, למשל על גדג'טים חדישים ונבחרים. זה המקום שאליו יכנסו חובבי חידושים ואספני גדג'טים למיניהם. אם אתה רוצה לפרסם שירות כגון עריכת דין, זה ייראה מוזר ולא לעניין לפרסם המלצה בפלטפורמה כזאת. 

אתה חייב שההמלצה שלך תופיע באתר שיכבד את התחום שלך. למשל, פרסום המלצה על שירותי עריכת דין תיראה לעניין, כאשר היא תופיע באתר שעוסק בהמלצות על אנשי מקצוע בתחומי עריכת דין, ליטיגציה, שירותי נוטריון וכדומה. 

אתרים מושקעים מבחינה גרפית וממשק משתמש 
לסיום, לפני שאתה מפרסם המלצה על העסק שלך, וודא כי האתר נראה מושקע ומתוחזק בצורה גרפית ובממשק המשתמש. כבעל עסק, חשוב ליצור הקשר חיובי ואיכותי, בין ההמלצה לבין העסק שלך. המלצה איכותית, באתר נעים לעין, מקודם ואפקטיבי, תניב לך יותר לקוחות ולידים. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר