הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

זה נכון שהרשויות בישראל פועלות ללא לאות על מנת לסייע למי שנעצר מחוץ לגבולות המדינה, אך במידה ועצרו אתכם - חשוב שתדאגו לעצמכם. כמי שמשמש כיו"ר ועדת הסגרה ופשיעה בינלאומית בלשכת עורכי הדין, וכמי שייצג ישראלים רבים בחו"ל, הכנתי עבורכם את כללי הברזל שעל כל עצור ישראלי לאמץ בעת מעצר בחו"ל.

עורך הדין ניר יסלוביץ (צילום: רונית ינון)
עורך הדין ניר יסלוביץ (צילום: רונית ינון)

ראשית, נציין, כי כל אדם יכול למצוא עצמו במעצר או תחת הליכים משפטיים במדינה זרה, גם אם לא ביצע כל עבירה. שנית, נזכור, כי בעידן הגלובלי שלנו, בו אנשים עוברים בין מדינות בשכיחות גבוהה, עושות הרשויות המקומיות שימוש הולך וגובר בארגוני השיטור בעולם כמו האינטרפול והיורופול. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד ניר יסלוביץ לחצו כאן

אז מה עושים?
לעדכן את משרד החוץ - במידה ועוצרים אתכם, תעמדו על כך שתימסר הודעה מידית הן למוקד המצב של משרד החוץ (02-5303155), והן לבן משפחה הקרוב לעצור. הדבר האחרון שישראלי צריך לצפות לו כשהוא נעצר בחו"ל זה סיוע משפטי ממוסד מטעם מדינת ישראל. 

המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים אינה מקבלת על עצמה כל אחריות על שיטות משפטיות בחו"ל. לכן, רוב האנשים במצב כזה הם בודדים וחשופים מאוד. מלבד עורך הדין הישראלי, אין להם אף אחד.

עו"ד ניר יסלוביץ (צילום: אימפקט שירותי הפקה)

תסכימו להיחקר רק עם מתורגמן - לא להסכים לחקירה בלי מתורגמן לעברית ולא לנהל שיחת חולין עם החוקר. אין לדעת מה יוכל להפליל אתכם בהמשך.

שמרו על זכות השתיקה עד לקבלת ייעוץ בטרם החקירה, על ידי עורך דין. לעיתים רשויות החקירה מציעות לנחקר לקבל ייעוץ מעו"ד מקומי שימונה על ידי המדינה. חשוב מאוד שלא להסכים לכך ודרשו לקבל ייצוג משפטי מטעם עורך דין הנשכר על ידי המשפחה של העצור.

לא לחתום בלי עו"ד - אל תחתמו על ההצהרה המוצגת לעצור בסיום חקירתו, מבלי שעורך דין קרא את ההצהרה ואישר לחתום עליה. אין מקצה שיפורים לחקירה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).