קצת יותר מעשור לאחר שנחשפה לראשונה פרשת גביית דמי חסות (פרוטקשן) מקבלנים ברחבי פתח תקווה, נחשפת בשבועות האחרונים פרשה דומה, שבה מעורבים קבלנים רבים בעיר. מסתבר שמספר כנופיות פשע מהמגזר הבדואי הפועלים בעיר גובים פרוטקשן תחת הגדרה של דמי שמירה באתרי הבנייה, וזאת חרף העובדה שאין בבעלותם חברת שמירה והם לא הוסמכו לעסוק בתחום.

יתרה מכך, אותם גורמים שמטילים אימה על הקבלנים מתחום הבנייה, יזמות, עפר ותשתיות, מציעים את שירותיהם לכאורה ואם הקבלנים לא משתפים פעולה נגרמים להם נזקים כבדים באתרים שבאחריותם.

באחד המקרים, קבלן שהתנגד לשלם פרוטקשן גילה ימים ספורים לאחר מכן נזקים באתר הבנייה שלו בהיקף של מאות אלפי שקלים. "הם חוררו לו בפטישון את השיש בלובי הכניסה, חתכו מהאדמה את כבלי החשמל וזה קרה כשהקבלן כבר היה אמור למסור את הדירות. הם ביקשו בהתחלה 200 אלף שקל. הקבלן סירב והוא ספג נזק כבד פי כמה. הוא חושש לפנות למשטרה", מספר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים.

מסתבר שאותו קבלן לא לבד ובפתח תקווה ישנם לא מעט קבלנים כאמור שמשלמים סכומים הנעים בין 6,000 ל־10,000 שקל לחודש כדמי שמירה או כפי שזה מוכר פרוטקשן. 

"קבלנים מתלוננים שהם נאלצים לשלם דמי שתיקה שלא יפגעו להם באתר והם מסמנים את האתר בספריי אדום כדי שאחרים לא יפגעו באתר. קבלנים חוששים להתלונן במשטרה ולכן הם מעדיפים לשלם. כל מקום שיש בו בנייה במרכז הארץ, מגיעים אליו גובי דמי חסות מהמגזר הבדואי, שלא משאירים לקבלנים שום אפשרות אחרת חוץ מלשלם. מי שמסרב סופג נזקים", אומר אחד היזמים.

פנינו למספר קבלנים בעיר שמיהרו לסיים את השיחה. "אל תכניסו אותנו לסיפור. יש פה בעיה הרבה יותר גדולה ממה שחושבים".