הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

נתחיל מהסוף, הלקוח שלי הורשע, והורד בדרגה.

יש תיקים שמהרגע הראשון אני מבין שהם מאבק רק על חומרת העונש, לא על האשמה, תיקים שהדרך היחידה להסביר אותם היא אופיו החלש של הנאשם.

לאייל אין שום מאפיין של לוחם, הוא רופס ועייף, הוא עסוק תמיד בארוחה הבאה, ובכל מקום הוא מקפיד לספר על עצמו עלילות גבורה, אבל בפנים בפנים אייל יודע את האמת, על עצמו ובכלל, אייל התקדם מכח האינרציה, רק כי שום דבר לא גרם לו לעצור, חייל בינוני עם אופי לא טוב, שום דבר משמעותי.

עורך הדין אילן כץ (צילום: אימפקט שירותי הפקה)

זה נורא להגיד את כל הדברים האלה על הלקוח שלך, אבל זו האמת, באייל לא רק שלא היה שום דבר מיוחד, חוץ מאולי הצטיינות בלרצות להיות מישהו שהוא לא.

בניסיון להמציא את עצמו אייל עשה כמעט הכל, הלך לסדנאות, לקורסים, קרא ספרי הדרכה על עבודה עצמית, צפה בסרטונים, ניסה להעתיק התנהגויות, אפילו עבד עשרים וארבע ושבע כדי לרצות את מפקדיו ובשיא, בשיא אייל החליט שהוא לומד להיות מישהו אחר מהתחלה עד הסוף, והדרך הכי קלה בעיניו היתה, לחדור לטלפון  של אחד הפקודים שלו ולדעת מה אומרים שאר החיילים עליו.

זה לא היה קל, אייל היה צריך קודם להתחבב על אותו החייל, משימה לא פשוטה בהתחשב בזה שאייל היה מנהל עבודה בגדוד ואילו המתלונן היה נתון למרותו, ביסודיות נואשת כמעט, בנה אייל מערכת יחסים של אמון עם המתלונן, פה בדיחה שם שעה הפוגה, צעדים איטיים של איש חלש, עד שהשיג אפילו את קוד הכניסה לנייד של המתלונן.

האישום? צרות עין וקנאה (צילום: envato)
האישום? צרות עין וקנאה (צילום: envato)

אני לא חושב שהיה שם תכנון גאוני, או שיטה של עבריין מתוחכם.

כשהמתלונן יצא להתקלח. המשיב פתח את המכשיר הסלולארי של המתלונן לשימוש באמצעות קוד הגישה, שאותו הכיר. לאחר מכן, סרק באמצעות המכשיר "בר־קוד", שהוצג במכשיר הטלפון שלו. כך הקנה לעצמו גישה חוזרת ליישומון ה״וואטסאפ” של המתלונן. בהמשך, בהזדמנויות רבות, ניצל המשיב את המנגנון שיצר כדי לפתוח את יישומון ה״וואטסאפ" של המתלונן, ועיין בשיחות שקיים המתלונן עם בני שיח אחרים, ללא ידיעתו.

זה היה צעד נואש של אדם שכל פעם שמישהו התלחשש או השתתק לידו הניח שזה קשור בו, אייל היה מסוג האנשים שאם ראה שני אנשים צוחקים הוא מייד חשב שהם צוחקים עליו, והגישה לוואטסאפ המתלונן חשפה עולם שלם אחורי הקלעים,לא רק בתוך הבסיס אלא גם בתוך החיים.

אייל הורשע בהסדר טיעון, מאסר מותנה ופיצוי של 3000 ש"ח למתלונן, על זה הסכמנו, לתביעה הפריע מאד שלא היה גם עונש של הורדה בדרגה, הם רצו להוריד אותו לדרגת טוראי, אני כמובן סרבתי, ואכן בית הדין לא פגע בדרגתו. התביעה ערערה ובסופו של יום, אייל הורד בדרגה אחת והמשיך בשירות הקבע שלו.

אייל לא איש רע, הוא לא עבריין, לא באמת, זה איש חלש שמונע מפחד.

במקורות כתוב "קשה כשאול קנאה" בבית הדין מאמינים "סוף מעשה במחשבה תחילה" כסניגור אני יודע שלהיות חלש מוביל לדבר עבירה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר