הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

גיא (שם בדוי) הוא מלח הארץ, משכמו ומעלה, תפקיד נחשק בצבא, לימודים גבוהים בארץ ובחו"ל והיום הוא גם איש עסקים מצליח ובעלים של חברה גדולה. אני מלווה את גיא בהליך הגירושין שלו ממיכל (שם בדוי) כבר תקופה ובאותו היום בבוקר הוא השאיר לי הודעה שצץ משהו דחוף ושהוא ביום מטורף בעבודה ושאם אפשר, אקפוץ. כמובן ששמחתי לפגוש אותו במשרד שלו, הנוף הכי מרשים והקפה הכי טעים. 

"היא משגעת אותי. אתה יודע כמה חשובים לי הילדים ושאני דואג שלא יחסר להם כלום. וגם לה אני דואג. אני לא שונא אותה, אני לא רוצה שיהיה לה רע. התגרשנו כי זה נגמר. פתחתי לה את הסטודיו ליוגה שהיא חלמה עליו. גם שתהיה לה פרנסה, יותר מזה כדי שתהיה לה תעסוקה. אני מבין את התסכול שלה, אבל היא מגזימה לגמרי. היא גורמת לי לחוסר נעימות, היא אפילו פוגעת לי כבר בעסקים". 

מריבה בין בני זוג (צילום: envato)
מריבה בין בני זוג (צילום: envato)

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

וגיא באמת בחור יוצא דופן וגם הגירושים שלו היו כאלו, הוא לא בגד במיכל והוא לא רב איתה, הוא החליט שלא מספיק טוב לו ושהוא לא מוכן להתפשר על האושר שלו בשארית חייו והתגרש. בטוב. בסוף הוא גם השקיע סכום לא מבוטל בסטודיו ליוגה שהיא פתחה. 

"לא קל למיכל, אבל אני לא מוכן לקבל את זה יותר" הוא אומר, והוא לא מתלהם, אבל הוא מאוד נחרץ. "אני לא יודע כמה לקוחות יש לה בסטודיו, אבל מסתבר שעוקבים ברשתות החברתיות יש לה לא מעט. זה התחיל מזה שהיא העלתה כל היום סרטונים של טיפים והדגמות ואחר כך היא התחילה עם טיפים של תזונה ולהיות גורו של בריאות ורוחניות ואלוהים יודע מה, ואז היא גם התחילה לחשוף פרטים על החיים שלה קצת ולספר כל מיני אנקדוטות על הילדים וזה בסדר, אבל עכשיו היא מנצלת את הפלטפורמה הזו כדי לפגוע בי. וזה רק הולך ומידרדר. היא מעלה פוסטים על זה שאני מהמר ושותה. אתה מבין? פתאום כל הערבי פוקר ששנים עשינו בסבב אצל החברה, שהיא בעצמה השתתפה בהם, נהיו מבילוי של החברה עם קצת אלכוהול לבעיית שתיה והתמכרות להימורים. נראה לך שאני יכול שיצא לי מוניטין של מהמר או של אלכוהוליסט?! או שהיא התחילה לעדכן את העוקבים שלה באוכל שהיא הכינה לי כדי להיפטר מבעיית עצירות. ברור לי שזאת בסה"כ עצירות, אבל אני לא מעוניין שכל העולם יהיה מודע לפעילות של המעיים שלי!"

"זה לא שהיא מכפישה אותי אצל איזה שתי החברות הטובות שלה, זאת כמות גדולה של אנשים, חלק מהם הם חברים, שמכירים את שנינו" הוא מחייך "ויודעים את האמת, אבל יש גם מעגל רחוק יותר, שמאוד קל לו להאמין וזה מגיע גם לאנשים שאני עובד איתם וזה לא מתאים לי. זה גם עושה לי נזקים וגם, נו אתה מכיר אותי". וזה נכון, גיא אדם מאוד פרטי. אני אישית הייתי מודע לניסיונות לשכנע אותו לצאת לתקשורת ולסירוב המוחלט שלו. "שיעזבו אותי בשקט" כמו שהוא אוהב להגיד. 

אז גיא לא באמת היה צריך אותי כדי לדעת שמיכל עוברת על חוק הגנת הפרטיות. ושהוא רשאי להגיש תביעת פיצוי לבית המשפט. נכון שהיכן שלא נגרם נזק ממשי עקב הפגיעה בפרטיות, אין טעם בהגשת תביעה. אבל, במקרים של פגיעה בפרטיות בין בני זוג, הנזק יכול להיות גדול מאוד, הן כלכלית והן אישית. וכמו בחוק איסור לשון הרע, גם בחוק הגנת הפרטיות, יש אפשרות לקבל פיצוי, ללא הוכחת נזק. 

אמנם, על פי רוב, מקרים של פגיעה בפרטיות אצל זוג שנמצא בהליכים נעשים במטרה לצבור מידע על הרכוש של הצד השני או כדי לברר ולהוכיח בגידה. במקרה שלנו מיכל אפילו לא ניסתה להגיע להישגים, לא כלכליים ולא כאלו הקשורים בילדים, אלא רק לפרוק את התסכול שלה. 

אבל, שימו לב, כי בעידן שבו חיינו גלויים לכל ברשתות החברתיות ופוסט שנראה לנו זניח ושולי יכול להגיע לעשות אלפי עוקבים, אין חשיבות בכלל לשאלת הכוונה, בין אם נעשה במטרה לפגוע או סתם על מנת להצחיק את העוקבים, פשוט חייבים להיות זהירים.  

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).