הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

כל מעסיק יאמר זאת: כדי שהעסק יפעל כשורה, יש צורך בשמירה על יחסי עבודה תקינים עם העובדים ולהקפיד על זכויותיהם. זכויות העובדים מגולמות גם בדיני העבודה השונים, כמו זכויות סוציאליות, שעות העבודה, אי אפליה וכן הלאה. איך תוודאו כי כל הזכויות של העובדים נשמרות? ייעוץ משפטי יכול לסייע.

לא תמיד פגיעה בזכויות העובד נובעות ממעשה מכוון של המעסיק. פעמים רבות המעסיק, הטרוד בענייני החברה, החנות, התאגיד וכן הלאה, עסוק בעניינים אחרים. רווח, הפסד, התרחבות או צמצום העסק, ועוד. זכויות העובד, אף שהן בוודאי חשובות למעסיק, אינן תמיד לנגד עיניו.

עורכת הדין הילה אקרמן (צילום: אורלי שניידר)
עורכת הדין הילה אקרמן (צילום: אורלי שניידר)

לעיתים העיסוק בעניינים אחרים ולעיתים אי ידיעת הזכויות על בורין, היא שמביאה את המעסיק לפגוע בזכויות העובד בתום לב. האם כל מעסיק יודע כיצד להתנהל מול תלונות על הטרדה מינית? האם כל מעסיק ידע כיצד לפעול כדי לשמור על בטיחות בעבודה? ומה בנוגע לנזקי גוף במהלך שעות העבודה? 

לפרטים נוספים אודות עו"ד הילה אקרמן לחצו כאן

תחת הכותרת "זכויות העובד", נכנסים כל כך הרבה נושאים נוספים, סוגיות וסעיפי חוק שההמלצה היא לפנות לייעוץ משפטי של מומחה בדיני העבודה. התועלת, במקרה הזה, גדולה מהעלות. עו"ד מומחה ומקצועי ידע לכוון את המעסיק, ידע למנוע ממנו להחליט החלטות שיש בצידן סיכון ממשי. בנוסף, עו"ד המייעץ ידע לבצע בדיקה של זכויות העובדים במקום, למפות אותן, לקבוע אילו ליקויים יש במקום העבודה וכיצד ניתן לתקן אותן. במסגרת הזו, יכין עורך הדין תוכנית לתיקון הליקויים ויסייע בקביעת מדיניות תעסוקה על פי דרישות החוק. 

ליווי משפטי לעסק בתחום דיני העבודה, יכול לחסוך למעסיקים כאב ראש גדול, כמו גם הרבה כסף, במקרה של תביעות משפטיות של מי מהעובדים, בנושאים השונים הקשורים לתחום זה. 

עו"ד הילה אקרמן על זכויות עובדים. צילום: אימפקט שירותי הפקה

יש לזכור כי אף שבין העובד למעסיק יש חוזה העסקה ברור, שעליו חתמו כל הצדדים, הרי שמעבר לכך בכך עת נכנסים לתוקפם חוקים חדשים, וגם הפסיקה, ללא ספק, משפיעה על המגמות בתחום זכויות העובד. כך, שגם אם העובד חתם על סעיף מסוים בחוזה העסקה וביהמ"ש קבע במקרה דומה שיש לפעול בדרך אחרת, הרי שיש, מצדו של העובד, פתח לתביעה משפטית. שינויים בפסיקה עלולים להוות תקדים ופתח לשינוי תנאי העסקתם של העובדים הנוספים במקום. כדי למזער נזקים ולמנוע הליכים משפטים מורכבים - מומלץ להקפיד על ייעוץ משפטי מתמשך.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר