הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מדי שנה, ב-19 בנובמבר, מצוין ברחבי העולם יום הגבר הבינלאומי, במטרה לציין את הישגיו ולהעלות מודעות לסוגיות שונות הקשורות במין הגברי. יום זה הוא גם הזדמנות טובה להעלות על פני השטח נושאים שלרוב לא מדברים עליהם בהקשר של גברים, כמו טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים. מעבר לכך, כיצד עליו לפעול במידה וחווה רשלנות רפואית במהלך הטיפול ומה עליו לעשות אם נגרם לו נזק כתוצאה מהם.

בישראל עברו בשנה החולפת כ-82 אלף ישראלים ניתוחים פלסטיים כלשהם והתבצעו כ-630 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית. אלו הם הנתונים שמפרסם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית. בסיכום השנתי של האיגוד צוין עוד כי בשנה החולפת טופלו כ-75 ישראלים על ידי רופאי האיגוד בבתי חולים ובמרפאות שונות בשל סיבוכים של ניתוחים - הן בישראל והן בחו"ל. יו"ר האיגוד, ד"ר מאיר כהן, אף הביע דאגה רבה מהסיבוכים ומהזיהומים שיכולים לעיתים לגרום לסכנת מוות ממשית או לצלקות קשות לכל החיים. 

עורך הדין תומר בכר (צילום: שרית נבון)
עורך הדין תומר בכר (צילום: שרית נבון)

ניתוחים פלסטיים הפכו בשנים האחרונות לנפוצים יותר וזמינים יותר. אף שאין מדובר בהליך הנדרש לצורך בריאותו של המטופל, עדיין מדובר בהליך רפואי, כירורגי, הדורש הרדמה, סכין מנתחים ותפרים. הסיכון, כמו בכל הליך רפואי אחר, קיים, וביתר שאת כאשר לא מבצעים אותו בבית חולים מוסדר. 

מהי רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?
אם עברתם ניתוח פלסטי אך לא קיבלתם את כל המידע בנוגע לסיכונים ולתופעות הלוואי יתכן וחוויתם רשלנות רפואית. גם אם הרופא לא היה מוסמך לתחום הרלוונטי או שהוא לא ביצע את ההליך כראוי - יתכן ומדובר ברשלנות רפואית. ניתוחים פלסטיים מתבצעים כמעט בכל איבר בגופנו, ועל כן האפשרויות לרשלנות רפואית הן גדולות ורבות. כך למשל, בניתוחי אף, שאיבת שומן, מתיחת בטן, מתיחת פנים וכדומה. ישנן כמובן גם טעויות כירורגיות של הצוות הרפואי, לדוגמא חיתוך לא נכון או תפירה לא טובה, אלו עלולים לגרום נזק רב למטופל ולהוביל לזיהומים.  

במידה וחווית רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, או שאתה חושד כי הטיפול בך היה רשלני ולקוי, עליך להתייעץ בהקדם עם עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. הגשת תביעה לקבלת פיצוי עבור הנזק שנגרם היא מורכבת בתחום זה, שכן על המטופל להוכיח כי הנזק שנגרם לו הוא תוצאה ישירה של רשלנות הרופא או הצוות הרפואי. על כן, במסגרת הכנת תביעת נזיקין יהיה על המטופל לקבל חוות דעת של רופאים מומחים ובהתאם לעמדתם לבחון את הגשת התביעה ואת גובה הפיצוי הנדרש.

לביקור באתר של עו"ד תומר בכר לחצו כאן
הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).