בית המשפט המחוזי מרכז התיר היום (ראשון) לפרסם את שמותיהם של שלושת הנאשמים בהצבת סיכון סייבר תשתיתי חמור לחברת סלקום, בעת מערכה צבאית עתידית של מדינת ישראל ובעבירות ביטחון חמורות הנוגעות למסירת מידע רגיש, בהיקף נרחב לארגון החמאס בטורקיה.

הותר לפרסום: שלושה תושבי הצפון נאשמים ב"מסירת מידע לאויב"

כתב אישום הוגש לפני כחודש נגד שלושת הנאשמים, ראני וזוהיר עוף, תושבי ג'דיידה מכר בני 41 ו-38, ושאדי עאידי, בן 42 מחיפה. זאת, בגין עבירות ביטחוניות חמורות ומסירת מידע לאויב.

עורכי הדין מיטב דגן ואור ארבר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה היו אלו שהגישו את כתב האישום בעקבות פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 במשטרת ישראל. במסגרת כתב האישום, ייחסה מחלקת הסייבר לראני עוף עבירות סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, מגע עם סוכן חוץ, השמדת ראיות וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. לשאדי עאידי יוחסו עבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, ולזוהיר עוף יוחסה עבירת מגע עם סוכן חוץ.

על פי כתב האישום, החל משנת 2004 עבד ראני עוף, בחברת סלקום כמהנדס תוכנה, במסגרת תפקידו קיבל הרשאות גישה רחבות מאוד למערכות מחשב ומערכות מידע בחברה. מתוך הזדהות אידיאולוגית עם ארגון הטרור חמאס ומטרותיו, במהלך 2017, בעת שהותו בטורקיה, נפגש עוף עם גורמי חמאס מקומיים. 

שלושה תושבי הצפון נאשמים ב"מסירת מידע לאויב" (צילום: דוברות המשטרה)

כתב האישום ציין כי הפגישות נערכו בתיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי, פעיל חמאס, המתגורר בטורקיה ולבנון ומעורב בקידום פעילות כנגד מדינת ישראל תוך ניצול אזרחי המדינה המגויסים על-ידו לטובת העניין. בהתאם לבקשתם של הגורמים בארגון החמאס, העביר עוף מידע רגיש אודות תשתיות תקשורת בישראל, אליו נחשף במסגרת עבודתו ושאינו נגיש לציבור. זאת, במטרה לסייע לגורמי החמאס לפגוע בתשתיות אלו, בעיקר, בעת לחימה.

עוד נכתב כי במהלך השנים 2021-2022 נפגש ראני עוף בטורקיה, בתיווכו של אשרף, בעזאם אקרע, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר ביקש את סיועו בהעברת מידע נוסף שיש בו כדי לסייע לפעילות הארגון. במהלך הפגישות בין הצדדים ביקש אקרע גישה למערכות המחשב והמידע של חברת סלקום.

שאדי עאידי, אשר לאחר מספר שנות עבודה בסלקום החל ב-2017 לשמש כיועץ חיצוני בסלקום בנושאי רשתות תקשורת ורשתות מחשוב, העביר לעוף מידע על מערכות אבטחת המידע של חברת סלקום ועל דרכים שונות לעקיפתן. זאת לצרכי חדירה חיצונית בלתי-מורשית למערכות המחשוב והמידע של החברה, בידיעה מלאה כי הוא התעתד להעביר את המידע הרלוונטי לאנשי החמאס בטורקיה.

במקביל לקשר של ראני עוף עם בכירי החמאס בטורקיה, עמד אחיו זוהיר אף הוא בקשר עם אשרף ובמהלך הקשר ביניהם, ניפגש עימו לכל הפחות שלוש פעמים. כאשר באחת מהפעמים ביקש ראני  מזוהיר להעביר עבורו מסר, לפיו הוא מבקש לקיים תקשורת בטוחה, המאפשרת להימנע ממעקב וניטור של רשויות המודיעין של מדינת ישראל.