הכנסת הבאה צפויה לאשר את פסקת ההתגברות ולנטרל את בית המשפט העליון לצדק. אומ"ץ, שפועלת מזה 15 שנים למען טוהר המידות והדמוקרטיה, מבטיחה לחבור לכל מי שיתגייס להגנה על מערכת המשפט. יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד, מסר: "הממשלה החדשה מאיימת על ערכים יסודיים".

ראשי המפלגות שמרכיבות את הקואליציה המסתמנת כבר הבהירו כי בכוונתם לערוך "רפורמות במערכת המשפט", ובפרט להעביר את פסקת ההתגברות. תנועת אומ"ץ רואה בצעדים אלה איום של ממש על הדמוקרטיה הישראלית השברירית – וקוראת לצאת לקרב חוקי על-מנת לסכל את הפגיעה במערכת המשפט.

פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר התנועה, ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, פנו אל שורת אישים במטרה לוודא כי כולם נערכים למאבק ציבורי נחוש נגד המאיימים לרמוס את ערכי הצדק. בפרט פנו פלד ועו"ד מינא אל היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה, אל ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, אל שר המשפטים גדעון סער, אל יו"ר הכנסת מיקי לוי ואל פרקליט המדינה.

"לכל ברור כי המטרה האמיתית של 'הרפורמות במערכת המשפט' היא פוליטיזציה של המערכת ודיכויה המוחלט", הדגיש פליצ'ה פלד. "כך תוכל הממשלה להעביר כל חוק, להכשיר כל החלטה ולעשות ככל העולה על רוחה. בכך היא תביא לסיום תפקידו ההיסטורי של בית המשפט העליון ולהשחתת הדמוקרטיה הישראלית".

כמו כן הודיע פלד כי "מתוך דאגה עמוקה לזכויות אדם ולעתידה של הדמוקרטיה בישראל, תנועת אומ"ץ על כל חבריה תחבור לכל גוף או גורם חוקי שיפעל למען ביטול הגזירה הנוראה".