במסגרת משפטו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך אתמול הדיון בתיק 4000 (בזק־וואלה), שבו נאשם נתניהו בסעיפי שוחד, מרמה והפרת אמונים. אתמול החלה חקירתו הנגדית של עדי קופלוביץ׳, שעבד באגף הכלכלה במשרד התקשורת, על ידי סנגורם של שאול ואיריס אלוביץ׳, עו״ד ז׳ק חן.

קופלוביץ' נשאל בפתח עדותו לגבי הקשיבות של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר, לדרג המקצועי.  הוא השיב כי בתחילת כהונתו נוצר רושם של שיח ענייני. אולם, לדבריו, בהמשך הוא חש שפילבר צידד בטענות של בזק באופן כמעט אוטומטי. עם זאת, במהלך החקירה הנגדית אישר קופלוביץ׳ כי לא ידע על ״הוראה מלמעלה״ בנושא ההתנהלות מול בזק.

עו"ד חן: ״אמרת שהייתה לך אולי תחושה שמומו מנסה להיטיב עם בזק, אבל שאתה לא זוכר שהיא נבעה מחשד שזה נבע מהוראה מלמעלה״. קופלוביץ׳ אישר את הדברים.

עו"ד חן: ״ולכן אי־ידיעה על מניעים לא כשרים, היא לא רק לגבי פילבר, אלא אין לך ידיעה לגבי אף אחד. לא רק לגבי מומו. אין לך ידיעה לגבי מניעים פסולים, לא חוקיים, פליליים, זה לא רק לגבי מומו, זה לגבי אף אחד״. קופלוביץ: ״בשלב הזה אני לא יודע כלום״.

עו״ד חן: ״נחקרת פעמיים ברשות ניירות ערך, ולמרות שעסקת ברגולציה, בשתי החקירות שלך הראו לך פרומיל מכל המסמכים שיש בכל אחד מהנושאים שהעדת עליהם. הציגו 38 מסמכים בכל הנושאים, מתוך אלפי מסמכים, ואני שואל אותך, האם אתה מאשר שהראו לך את המעט שבמעט״. קופלוביץ׳ אישר שהוא "מניח שיש הרבה יותר מסמכים״.

המשך החקירה הנגדית עסקה במה שכונה ״הציר החשאי״ של פילבר מול בזק, כביטוי לחריגות לכאורה, שבמהלך המשפט הסתבר כי בוצע עם חברות מפוקחות אחרות.

עו"ד חן: ״תאשר שהחקירה שלך הייתה רק בענייני בזק. לא הראו לך התכתבות עם אף חברה מפוקחת אחרת. לא הוט, לא סלקום, לא בפרטנר״. קופלוביץ׳ אישר.

בהמשך הוצגה לקופלוביץ׳ שורה של מסמכים שבהם נראה הקשר בין פילבר לבין מנכ״לים אחרים בחברות מפוקחות על ידי משרד התקשורת. בהם, למשל, מנכ״ל החברה המפוקחת הכתיב למשרד התקשורת נוסח של הודעה לעיתונות ומכתבים שהמשרד ישלח לחברה המפוקחת. קופלוביץ׳ השיב שהביקורת שלו כלפי ההתנהלות היא זהה.

לשאלת השופטת רבקה פרידמן־פלדמן, ״ההתייחסות שלך היא לא רק לגבי חברת בזק, אלא לגבי כלל החברות?״. קופלוביץ׳ אישר: ״ככל שההתנהלות הזו, של תיאום מכתבים והכתבה של נוסחים שנחזים לראות כאילו יצאו ממשרד התקשורת, הייתה גם ההתנהלות גם כלפי חברות אחרות, זה פסול באותה מידה״.