סיפור מורכב וחוצה יבשות מעסיק את משרד החוץ הישראלי, את הרשויות ביוון וגם את ארה"ב, ובמרכזו צו מעצר בינלאומי שהוצא נגד אישה אמריקאית בעלת אזרחות ישראלית, שעצורה כעת ביוון.

הצו הוצא נוכח סכסוך משפטי שהגיע עד לבית הדין הבינלאומי בהאג, שבו נטען כלפי האישה לפני שמונה שנים שהיא לכאורה חטפה את ילדיה מאביהם. ל', בעלת אזרחות ישראלית, מעוכבת באי כרתים בעקבות סכסוך משפחתי שהפך להליך משפטי סבוך.

במוקד עומדת שאלת החזקה על הילדים של זוג שהיה מצוי בהליכי גירושים ולימים נפרד. האם המעוכבת בכרתים טענה נגד האב, שבינתיים נפטר בשנה שעברה, כי פעל באופן אלים כלפיה וכלפי ילדיהם המשותפים.

לאב מנגד היו טענות אחרות, ובכללן הטענה שככל הנראה גרמה לעיכובה ביוון. אף על פי שהילדים, לטענת האם, היו בסכנה לו היו במשמורת משותפת שהייתה מאפשרת לאב את הזכות לראות אותם ולחלוק עמה את גידולם, בשנת 2014 פנה האב לבית הדין בהאג בטענה כי נעשתה לכאורה חטיפת ילדים מצדה של האם. בהתאם לכך, הוצא נגד האם צו מעצר בינלאומי לכשתעזוב את ארה"ב, שבה התגוררה.

לימים הילדים המעורבים בפרשה הפכו לבגירים, אך אותו צו עיכוב נשאר פתוח. האם, שחשבה שהנושא מאחוריה, כי ילדיה מעל גיל 18 ובעלה לשעבר הלך לעולמו, טסה לפני כמה ימים לאי כרתים. לאחר נחיתתה, להפתעתה, היא נעצרה בעקבות אותו צו שהוציא בית הדין בהאג ומאז נמצאת בבית מעצר.

כעת קרוביה מנסים להשיג מימון לייעוץ משפטי, ובמקביל מקווים להתערבות משרד החוץ הישראלי, מאחר שהיא מחזיקה גם באזרחות ישראלית. ממשרד החוץ נמסר: "המקרה מוכר למחלקה לישראלים בחו״ל ולקונסול ישראל באתונה ומטופל זה תקופה. העניין נמצא בבדיקה מול הגורמים הרלוונטיים".

עו"ד ניר יסלוביץ' המייצג אותה מסר: "כבר לפני שבע שנים קבע בית המשפט העליון פה אחד שמרשתי רשאית לקבל מקלט בישראל, לאחר שעברה מסע ייסורים בידי בעלה לשעבר. אני סמוך ובטוח שגם מערכת החוק בארצות הברית תורה לנכון לבטל את כל ההליכים נגדה. זה יהיה מעשה הגון, מוסרי, הוגן וצודק בכל זמן, ודאי עתה כאשר העולם כולו, וגם ארצות הברית, מציינים את החודש למאבק באלימות נגד נשים. אני מבקש מכל הגורמים המוסמכים במדינת ישראל לסייע לסיום הסאגה העצובה הזו".