היום גזר בית המשפט השלום בצפון המדינה, עונש של חודש עבודות שירות ומאסר על תנאי בלבד על עובדת בכירה בדואר שהואשמה והורשעה על פי הודעתה, במסגרת עסקה בין הצדדים, בסיוע להחזקת טובין מוברחים או טובין שייבואם אסור, ללא הצדק כדין להחזיקם, לכל הפחות 26 עבירות.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2017, סייעה העובדת הבכירה, לאדם אחר, לייבא לארץ כ – 72 מעטפות של סטרואידים אנאבוליים, בסך כולל של 883,654 ₪. חלקה של העובדת הבכירה היה בכך שידעה לזהות את המעטפות, ובתוכן הכדורים המוברחים, לפי צורתן וגודלן, וידעה לנתב את המעטפות, כך שהאדם האחר יוכל למשוך אותן מסניף הדואר ללא בעיות כלל. בנוסף העובדת הבכירה ידעה כי הכתובות שאליהן הוזמנו המעטפות הינן כתובות פיקטיביות, ולאור העובדה כי הינה עובדת בכירה, הנחתה את שאר עובדי סניף הדואר לשים את המעטפות בצד לטיפולה האישי בלבד.

כמו כן, בכתב האישום צוין כי "הנאשמת 2 (העובדת הבכירה) החזיקה את הטובין המוברחים ובכך סייעה לנאשם 1 בהעברת הטובין המוברחים וניתובם לנאשם 1 תוך שימוש וניצול מעמדה כעובדת דואר בכירה." 

העונש המקל נגזר מתוך התחשבות בנסיבותיה האישיות של עובדת הדואר לרבות העובדה שבמשך כ– 5 שנים מאז התפוצצה הפרשה, העובדת הבכירה הושעתה מעבודתה, למרות שקיבלה משכורת מלאה, ובנוסף להיותה אמא לילדים קטנים. 

עורך דין יעקב שקלאר, סנגורה של העובדת הבכירה מגיב לדברים:
"אנו שמחים על התוצאה העונשית המקלה, שכן היא משקפת את המאמץ שעשינו בתיק, כדי להוכיח, כי חלקה של העובדת הבכירה, בביצוע העבירה, הינו שולי, ואכן כתב האישום תוקן לסיוע בלבד. כמו כן הצבענו על כשלים ראייתיים רבים בתיק, ואנו מודים לתביעה על הגינותה, כמו גם לבית המשפט הנכבד שגישר בין הצדדים."

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).