פעילות של חניכים במסגרת חודש הארגון בתנועת הנוער עזרא בסניף הדר גנים בפתח תקווה הפך לאירוע טראומתי עבורם, ובעיקר עבור נועה ג'הן, קטינה בת 14 שעוכבה על ידי שוטרת מתחנת פתח תקווה בצורה לכאורה אלימה, שעה שהדפה אותה לעבר הגדר תוך שהיא בוכה והמומה.

האירוע החריג הזה התרחש אמש בסמוך לשעה 20.30 בערב, כשלסניף הוזעקה ניידת בעקבות תלונה של דיירת המתגוררת בסמוך בגין הקמת רעש.

למרות שמדובר בשעת ערב סבירה שאינה מקימה לכאורה עילה לתלונה בגין מטרד רעש, הניידת מצאה לנכון להגיע למקום ולטפל באירוע באופן ברוטאלי, כך טוענים החניכים, הקומונרים וגם הורי החניכים שבוחנים פנייה למח"ש.

מעדויות שהגיעו למעריב עולה, כי "היו במקום לא מעט נערים במסגרת ההתארגנות והפעילות של חודש הארגון לקראת לילה לבן. מדובר בשכנה שמרבה להתלונן למוקד 106 ולמשטרה, אבל מדובר בסופו של דבר בנערים טובים ובפעילות שמסתיימת לפני 23.00 בלילה כפי שמצוין בחוק", נטען. "השוטרים הגיעו למקום ובזמן שאחד הקומונרים יצר קשר עם מנהלת אגף הנוער השוטרת החלה להתלהם ובאופן תמוה וקיצוני למדי קראה אליה את אחת הנערות, קטינה כבת 14, וביקשה ממנה פרטים מזהים. הנערה היתה מבוהלת והתחילה ללכת משם, ואז השוטרת פשוט תפסה אותה בחוזקה והדפה אותה אל הגדר, למגינת רוחם של בני הנוער במקום שנותרו המומים. החלו צעקות, והקטינה בכתה, כאשר השוטרת הודיעה לה שהיא מעוכבת. זה הזוי, שככה מתנהגת אשה, ומגיבה בצורה כזאת כלפי קטינה ולו רק בגלל שהתלוננו על רעש. בעירייה כולם מודעים שמדובר בחודש הארגון ויש לילה לבן ולכן לא ברור איך המשטרה נוהגת ככה", מסר גורם שהיה מעורב באירוע.

אותו גורם ציין כי השוטרת לא רק שחרגה מסמכותה ולכאורה תקפה נערה, אלא גם הגדילה לעשות והזעיקה שוטרים נוספים בטענה שהיא חשה סכנה לחייה. "הגיעו לכאן מספר ניידות ושוטרים ולמרבה המזל הם הבינו את חומרת המעשה ועצרו את הבלאגן. הם המשיכו בטיפול באירוע".

מנהלת אגף הנוער אורטל שוקרון, שהבינה כי מדובר באירוע שהולך ומסתבך, הגיעה למקום עוד בשעות הערב והחלה להרגיע את הרוחות.

אביה של התלמידה הוזעק גם הוא יחד עם הורים של חניכים שנותרו מבוהלים ומבולבלים: "האבא לקח את הבת שלו שהיום לא הלכה לבית הספר בגלל שהתקשתה לישון כל הלילה. היו לה ממש סיוטים, היא בטראומה", סיפרו העדים למעריב.

הבוקר (רביעי) הגיעה מנהלת אגף הנוער לתחנת פתח תקווה והעבירה לקצין האג"מ יניב קראוס סרטונים המתעדים את האירוע. במשטרה הבינו את החומרה העולה מהסרטונים ובכוונתם לטפל באירוע עם שובה לארץ של מפקדת התחנה.

נירית ג'הן, אימה של הנערה: "אני המומה שמתנהגים ככה כלפי הנוער, שהוא הכי איכותי בזמן חודש ארגון עם פעילויות בסניף בצורה של אחדות וגיבוש. לא מדובר בנוער שוליים, לא באלכוהול ולא שום דבר בסגנון הזה, אלא בנוער ערכי. ואז מגיעים שוטרים כדי להגיד להם לפנות את המקום בגלל מטרד רעש והאירוע מתגלגל לכזאת אלימות מצד שוטרת כשהיא מוקפת בשוטרים. כל ההתלהמות הזאת וההתגודדות של השוטרים כאילו מדובר בעבריינים, זה בלתי נתפס. החניכים התקשרו להורים כדי שאלה יגיעו, וזה מה שמנע אולי הסלמה של המצב. האבא שהגיע הוציא את הבת שלי ולקח אותה הביתה. אני עדיין מחכה שיצרו איתי קשר ממשטרת פתח תקווה. לבת שלי מגיעה התנצלות, היא לא עברה על החוק בשביל להיות מותקפת על ידי שוטרת. דברים יצאו משליטה ופרופורציה, ולהכניס ילדה בת 14 לטראומה על כלום ושום דבר זו פשוט שטות לא מתקבלת על הדעת. מה היה הטריגר לכל העליהום הזה, אני לא מצליחה להבין".

לשאלה מה בכוונתה לעשות, השיבה: "אני מתכוונת לפנות למח"ש אבל אני חייבת להירגע קודם. כי כל הלילה טיפלתי בילדה והייתי צריכה להרגיע אותה. כל הנערים היו בסערת רגשות. כולם מהתנועה דואגים לה. אני רוצה לדעת האם השוטרת היא אמא? אני בטוחה שלא, כי אין סיכוי לדחוף ככה ילדה כשיש לך לב של אמא. מה שאני רואה מהסרטונים פה זה את החומר הכי לא ראוי להיות שוטרים. הייתי רוצה לראות אותה נוהגת כך מול חבורה של עבריינים, אני בטוחה ששם היא היתה נוהגת אחרת. אני חייבת לציין שהשר המיועד איתמר בן גביר, שקיבל את הסרטונים, מיד יצר איתנו קשר ודאג. הוא פנה אל מפקד מחוז המרכז וביקש לבחון את הנושא על התנהגותה של השוטרת".

מהמשטרה נמסר: "בעקבות אירוע הקמת רעש שלווה באירוע עם חשש לחיי אדם, הגיעו שוטרים לסניף תנועת נוער בפ"ת. אחת הנערות שהיתה במקום עוכבה עי השוטרת לצורך זיהוי. משניסתה להתרחק מהמקום, הוכנסה הנערה ביחד עם השוטרת לחדר במקום ושם הוסבר לה משמעות מעשיה והסיבה בגינה עוכבה. משטרת ישראל תמשיך להקפיד על האיזון הראוי בין צרכי הפרט והקבוצה. עם זאת, הנושא יתוחקר ויטופל בהתאם".