הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

חוק הנגישות הפך בין השאר לחוק שמשמש אנשים כדי לתבוע בעלי עסקים לא מעט אתרים שלא צריכים להיות מונגשים שוכחים להוסיף דף נגישות וגם הם הופכים להיות חשופים לתביעה ייצוגית ללא מכתב התראה מראש. בימים האחרונים, הסתיימה בבקשה להסתלקות בקשה לייצוגית שכזאת שהפעם למרבה המזל של הנתבעים באת כוחם, עו"ד שרית קרן הצליחה לסיים את ההליך בגמול של 1,000 שקלים למבקשת ועוד 4,000 שקלים שכ"ט עו"ד.

ליצירת קשר עם עו"ד שרית קרן לחצו כאן

על פי הבקשה אותה הגישה, אישה הסובלת מלקות ראייה, כזכאית לדרגת נכות שיעור של מאה אחוז נכות, נכנסה לאתר אינטרנט של חברת בנייה והבחינה כי אין באתר הצהרת נגישות ועל היא איננה מסוגלת, לגלוש באתר, לנווט בו, לעיין בתוכן המופץ לציבור, להתעניין בשירות המוצע בו ועוד.

עורכת הדין שרית קרן (צילום: רווית פרי)
עורכת הדין שרית קרן (צילום: רווית פרי)

לטענת המבקשת ישנן מספר מטרות, בהנגשת האתר, בין היתר, יידוע אדם הסובל ממגבלה הפוגעת  להצהרת הנגישות ביכולת התניידותו האם הסניף, או המקום, אליו הוא מעוניין להגיע הינו נגיש עבורו, יידוע אנשים עם מגבלה רלוונטית כיצד ניתן לנווט באתר, או לשנות את הגדרות המסך והצבע באתר ועוד.

לאחר הגשת הבקשה, באת כוח הנתבעים, עו"ד שרית קרן, הגיעה להסדר עם מבקשת הבקשה ושופט בית משפט השלום בתל אביב, עמית יריב, ציין בהחלטתו בין השאר כי למשיבה אין כלל סניף פיזי לקבלת קהל והוסיף דברי ביקורת על מגישת הבקשה. "לא מצאתי כי הושקע בהגשת התביעה מאמץ משמעותי או יצירתיות יוצאת דופן, ודאי בהתחשב בכך שהוגשו תביעות רבות בעת ובעונה אחת. גם לא התרשמתי כי התועלת לקבוצה המיוצגת מהסדר ההסתלקות היא כה משמעותית", כתב השופט יריב בהחלטתו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר