חברת RCK, המתמחה ומובילה בטכנולוגיות גנטיות וטיפוח זנים חדשים וזרעי-מכלוא של קנביס, עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוצאת צו מניעה שיאסור על רועי אליקים וחברת CBC קנביס להמשיך ולמכור את זן הקנביס שהחברה פיתחה, הידוע ומוכר בשוק גם כ "פרויד סופר אגו" או "פרויד", ומשווק תחת סימני המסחר של RCK.

RCK טוענת באמצעות באי כוחה, עו"ד ארליך נויבואר ומלצר, מקבוצת ארליך, כי CBC מפרה את זכויותיה הבלעדיות של RCK בזן הקנביס הרפואי מהמובילים בישראל. זן הפרויד, אשר פותח על ידי RCK תוך השקעת משאבים עצומים, הוא זן ייחודי בעל רמות THC גבוהות, אשר זכה לשבחים וביקורות מקצועיות מעולות, והפך לאחד מזני הקנביס הרפואי המוערכים, המוכרים והמבוקשים בישראל, ע"י אלפי מטופלים בכל חודש. 

 מוצרי קנביס רפואי מבוססי זן פרויד משווקים בישראל בבלעדיות על ידי חברת קנאשור תראפיוטיקס בע"מ. חברת CBC מגדלת עבור קנאשור את זן הפרויד ואחראית להפקת התפרחות שלו. כחלק מההסכם בין קנאשור ל-CBC, התחייבה CBC כלפי RCK ישירות, כי תגדל את שתילי זן פרויד אך ורק עבור קנאשור, ולא תעביר את תוצריו ו/או שתילים מהזן לצדדים שלישיים. 

לטענתם, בתחילת נובמבר 2022 התגלה כי CBC מפרה את ההסכמים באופן יסודי. עוד נטען כי CBC מכרה כמות של כ-130 ק"ג, ואולי אף יותר, של תפרחות זן פרויד אותם גידלה עבור קנאשור, לצד ג' כי דרך לחיים עתידה לשווק את מוצרי התפרחות תוך שימוש בסימני המסחר של RCK.

לטענת RCK אין זו הפעם הראשונה ש- CBC מפרה את זכויותיה, והיא כבר התריעה בפניה שלא תשלים עם מעשי ההפרה בעתיד. יתרה מזו, לדברי RCK בימים האחרונים נודע לה כי CBC מנסה למכור לצדדים שלישיים תפרחות נוספות שהפיקה מגידול זן פרויד. היקף התפרחות שנמכר לדרך לחיים והניסיונות למכור תפרחות נוספות לצדדים שלישיים, מבססים חשש של ממש כי התפרחות שמנסה CBC למכור לא היו מיועדות לקנאשור מלכתחילה, ומדובר גם בתפרחות ש CBC גידלה עבור עצמה, שלא כדין.

מטעמה של RCK נמסר כי מדובר בהפרה חמורה וכל הרוכש את זן הפרויד שלא באמצעות המשווק המורשה הבלעדי מניח כספו על קרן הצבי.