לאחר חקירה סמויה: עובד בחברת העוסקת באנרגיה מתחדשת, עוכב אתמול (ראשון) לחקירה על ידי חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז של המשטרה בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים וקשירת קשר להונאה. על פי החשד, הוא עבר לחברה מתחרה תוך שהוא מעביר לחברה החדשה את הסודות המסחריים של מקום עבודתו הראשון, ובכך גרם לה נזק כלכלי רב המוערך בעשרות מיליוני שקלים. 

עוד על פי החשד, העובד התחייב כי במידה ויעזוב את מקום עבודתו הוא לא יעבוד בחברה מתחרה, ובתמורה ייהנה משכר מטעם מקום עבודתו הראשון. למרות זאת, עבר החשוד לחברה המתחרה, תוך שהוא נוטל עמו אלפי מסמכים וקבצים, מוריד מידע ממחשבי החברה ומעביר אותו לחברות מתחרות, בעודו מקבל שכר ממקום עבודתו. 

במסגרת פעילות חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז, עוכבו לחקירה שלושה חשודים נוספים - מנכ"ל החברה המתחרה ושני בעלי תפקידים נוספים. בתום חקירתם, הם שוחררו בתנאים מגבילים. 

נזכיר כי לפני שנה חשפה חברת "סולאיר אנרגיות מתפתחות בע"מ" בדיווח חריג לבורסה, כי היא מנהלת הליך משפטי נגד אחד מבכירי החברה עד לאותם ימים ב-23 בנובמבר 2021 הוצא צו תפיסת מסמכים, שכלל מדיות ומסמכים רבים אשר חיזקו את החשד, לטענתם, כנגד אותו בכיר. נציין כי חשיפת בני הזוג שגב, בעלי השליטה בחברת "סולאיר אנרגיות מתפתחות בע"מ", עלה בעקבות בדיקה מקיפה שביצעו בחשבונות החברה ומערכות המחשוב שלה, וזאת לנוכח מתקפות סייבר שאירעו באותם ימים, ובעקבות החשש שלהם כי גם החברה שלהם עלולה ליפול מלכודת למתקפות הסייבר. על מנת למנוע אירוע שכזה בוצעה הבדיקה המקיפה, והתחקו אחר אותם מסמכים שהוצאו, לטענתם במרמה, ממחשבי החברה.

בעלי החברה ציינו אז כי "מדובר בפרשה שמטלטלת אותנו מזה תקופה". בעטיה, נעתר בית המשפט לבקשתם לפרסום פרטים מאותו הליך משפטי, שבו הם טענו כי אותו בכיר הוציא מסמכים ממחשבי החברה, לרבות סודות מסחריים, ופעל במעשיו לטובת חברות מתחרות, בחלק מהזמן כנושא משרה בכירה בחברה בבעלותם.