הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הגשמת חלום והקמתם חברה ועכשיו אתם פועלים להצלחתה. מה חסר לכם כדי שהיא תפעל בצורה תקינה לאורך זמן? ככל הנראה ליווי משפטי של עו"ד המתמחה במשפט מסחרי. כל חברה ששמה לנגד עיניה רווחיות לאורך זמן והצלחה, חשוב שתהיה מלווה לכל אורך הדרך בלווי משפטי נכון. עו"ד מסחרי, כזה המתמחה בדיני חברות ותאגידים, ידע לספק לחברה את כלל המערך המשפטי לו היא זקוקה, וידע לכוון אותה ואת העומדים בראשה ולמנוע ממנה טעויות, תקלות וכן, גם תביעות משפטיות. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד הילה אקרמן לחצו כאן

מה זה בכלל דיני תאגידים? מדובר בחלק מהמשפט האזרחי, העוסק במעמד המשפטי של חברות ותאגידים לסוגיהם. בתוך התחום הזה נכללים הזכויות והחובות של העסק, של בעליו ושל נושאי המשרה שבו. חשוב לדעת שחברה או תאגיד הם גוף בעל ישות משפטית עצמאית, הנפרדת מבעליה ומחבריה. זהו גוף משפטי שלו חובות וזכויות. בישראל, התאגיד הנפוץ ביותר הוא חברה, המוכרת כאישיות משפטית, אך ישנן ישויות משפטיות נוספות כמו אגודה שיתופית, עמותה, חברה לתועלת הציבור ועוד. 

עורכת הדין הילה אקרמן (צילום: אימפקט שירותי הפקה)

לאחר הקמת החברה, והאמת שעוד לפני שהקמתם את החברה, ישנה חשיבות גדולה בליווי משפטי של העסק שלכם. אל תיפלו בגלל סוגיות משפטיות שהייתם יכולים למנוע בקלות במחי שיחת טלפון אחת עם עורך הדין. לא חבל שהחלום שהגשמתם, כן, הקמת החברה שלכם, יתנפץ לרסיסים בגלל טעות? בגלל שלא ידעתם את החוק או בגלל שלא הסדרתם את היחסים בין בעלי החברה מראש?

לשם כך קיים עו"ד המתמחה בתחום המסחרי. עו"ד המתמחה בדיני החברות, ידע ללוות את התאגיד/החברה בתהליכים העסקיים מהיסוד ולייעץ לעומדים בראשה בסוגיות מהותיות הקשורות בחברה. הוא ידע להכין את הסכם המייסדים, לדאוג לעריכת חוזים, הסכמים מסחריים, הסכמי רכש ומכירה, ליווי בהקמת החברה או השותפות ובמידת הצורך גם ליווי בעת תהליך של פירוק חברות.

עורכת הדין הילה אקרמן (צילום: אורלי שניידר)
עורכת הדין הילה אקרמן (צילום: אורלי שניידר)

הנושאים העולים לסדר יומה המשפטי של החברה, של העסק, מחייבים ידע נרחב בדיני החברות, בפסיקה העדכנית ומקצועיות בהוצאת עסקאות וחוזים לפועל. לצד זאת, ליווי משפטי יסייע לחברה בכל ההתמודדות מול מערך העובדים, בהיבט המשפטי, ויוודא בכך התנהלות תקינה של החברה, לצד צמצום הליכים משפטיים שעלולים לצוץ במהלך הדרך. 

בחיפוש אחר עו"ד המתמחה במשפט מסחרי, חשוב שהוא יהיה בעל ניסיון, מקצועי ואמין. חשובה גם הזמינות כלפי בעלי החברה ובעלי התפקיד בה, זאת על מנת שעורך הדין יוכל ללווות את החברה לכל אורך הדרך ובמגוון הנושאים הנחוצים לצורך ניהולה התקין. הניסיון והידע, הן בעולם התאגידים, הן בפסיקה והן בחוק עצמו, עשויים להוות עבור החברה נכס ששווה הרבה מאוד כסף. 

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר