הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיע סנגרו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, לפיו יקבל הנאשם עונש קל של 9 חודשי פסילה בלבד וללא עונש מאסר כלל גם לא מאסר על תנאי. 

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

על פי עובדות כתב האישום נהג הנאשם ברכב ובהגיעו למעגל תנועה איבד שליטה על רכבו, עלה על מעגל תנועה ונעצר. כתוצאה מהתאונה ניזוק רכבו בצורה משמעותית וכן נגרם נזק רב לרכוש הרשות המקומית.

נגד הנאשם הוגש כתב האישום בגין עבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק. התביעה המשטרתית ביקשה לגזור על הנאשם פסילה שלא תפחת מ - 14 חודשים, וכן מאסר או 300 שעות שרות למען הציבור, מאסר על תנאי ופסילה על תנאי וכן קנס כספי גבוה.

מנגד, סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, הציג בפני בית המשפט כי בתיק החקירה התגלו כשלים ראייתיים שיש בהם כדי להוכיח את טענותיו של הנאשם. לאור זאת, בית המשפט גישר בין הצדדים וקיבל את טיעוניו של עו"ד יאיר בן שטרית.

 לאחר הליך הגישור קיבל בית המשפט הסדר טיעון לפיו כתב האישום תוקן משמעותית לקולא לפי סעיף עבירה 26(4) לתקנות התעבורה בלבד ושאר הוראות החיקוק בכתב האישום נמחקו. בית המשפט הורה על פסילה של 9 חודשים בלבד, ללא מאסר בפועל או מאסר על תנאי עם קנס של 1,000 ₪ ו- 6 נקודות בלבד.

סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, מסר בתגובה: "מדובר במחדלי חקירה שיש בהם כדי לחזק את גרסתו של מרשי. החל מהרגע הראשון מרשי לקח אחריות מלאה, עם זאת אין כל הצדקה לפגוע בעתידו או בחייו אף לא במאסר על תנאי. אנו מברכים את בית המשפט שקיבל את עמדתנו והורה על ענישה של פסילה בלבד ללא רכיבי ענישה נוספים".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר