הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

בית משפט השלום בתל אביב הורה ביום 27.12.2022, על שחרורו ממעצר של צעיר מאזור המרכז שנעצר לפני כשבוע בגין חשד לאינוס, אירוע מיום 14.10.2022 במועדון לילה.

על פי החשד פגש החשוד את המתלוננת באותו מועדון, ניצל את שיכרותה, את העדר מודעותה למעשיו, ביצע בה מעשים מגונים ואף החדיר את אצבעותיו לאיבר מינה שלא בהסכמתה תוך ניצול מצב המונע התנגדות.

אלא שהתלונה הוגשה רק לאחר כחודשיים ימים מקרות האירוע, דבר שהעלה חשד שאינה נקיה מספקות. 

בפי החשוד היו טענות שכנגד, על כך ששליחים של אותה מתלוננת, ומטעמה, הגיעו אליו עם סרטון המתעד את האירוע, ממצלמות המועדון, והציגו בפניו אחת משתי אפשרויות, או שישלם דמי סחיטה, פיצוי כפי שקראו לו, או שתוגש כנגדו תלונה במשטרה בגין אותו אירוע. 

החשוד סירב לניסיון הסחיטה, וביום 11.12.2022, הוגשה על ידי המתלוננת תלונה בגין מעשה אינוס ומעשים מגונים שבוצעו בה חודשים קודם לכן.

רק ביום 20.12.2022 נעצר החשוד, לאחר שזומן לחקירה והתייצב מרצונו הטוב והחופשי, ואז התבקשו בגין העבירות המיוחסות לו שתי בקשות להארכות מעצר, שאף נענו על ידי בית משפט השלום.

רק לאחר שבוע ימים, ולאור התמיהות שהודגשו על ידי הסנגור, עורך דין יעקב שקלאר, מומחה לעבירות מין, קבע בית המשפט השלום בתל אביב, כי ישנם ספקות ותמיהות כמצוטט להלן:

"יצויין כבר בשלב זה שלכאורה, לפניי שתי חקירות שונות שנוגעות לאותו אירוע מקור. אירוע המקור מבחינתי הוא אירוע של התקיפה המינית במועדון כנגד המתלוננת. האירוע השני הינו חשד בניסיון שנערך על ידי שניים מבעלי המועדון ליצור הליך אכיפה אלטרנטיבי לתלונה במשטרה, על ידי פנייה לחשוד ודרישה ממנו לקבל סכום כסף משמעותי, כאשר עולה מעדות המתלוננת שבכוונת בעלי המועדון היה לחלק את הסכום בינה לבינם."

כמו כן הוסיף בית המשפט וקבע כי, "אני מתקשה מעט להשתחרר מהשאלה מדוע השתהתה המתלוננת בהגשת התלונה במשך כחודשיים, כאשר היא מודעת לניסיונם של האחרים לנסות ולגבות כספים מהחשוד, כדי למנוע הליך של תלונה למשטרה או כפיצוי לאירוע שחוותה במועדון."

תגובת עורך דין יעקב שקלאר:
"לצערי הרב, בכל מקום שבו מדובר בטענה לעבירת מין, היחס של המערכת לחשד הינו היסטרי. כל כך כתוצאה מלחצים של ארגוני נשים פמיניסטיות ורדיקליות, לחצים שמביאים לאמון מידי בכל תלונה, מופרכת ככל שתהא. 

כאשר מדובר בחשוד צעיר ללא כל עבר פלילי, בתלונה כבושה, ובניסיון סחיטה, לא ברור איך מצאו שני שופטי מעצר קודמים מקום לעצור את החשוד לשבוע ימים. 

אנחנו שמחים שהגענו בדיון השלישי לשופט מעצרים חכם, שמבין עניין, שקיבל את טענותינו ושחרר את החשוד, ואנו סמוכים ובטוחים שתיק זה יסגר ללא כתב אישום בהמשך."

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לכתבות נוספות של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר