עזרא שיינברג, שהורשע בביצוע עבירות מין קשות בשמונה נשים, שוחרר בתחילת השבוע לאחר שריצה שבע וחצי שנות מאסר. שיינברג, שכיהן בתפקיד ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, היה אמור להשתחרר מהכלא במהלך אוקטובר 2021, לאחר שהוחלט לנכות שליש ממאסרו בשל 'התנהגות טובה', אולם בקשתו נדחתה בעקבות מחאה חריפה של הנפגעות.

הפגיעה שלו בנשים טלטלה את המגזר הדתי לאומי, ובעקבותיה נחשפו עוד ועוד פרשות מתוקשרות, הן בציבור הדתי לאומי והן בציבור החרדי. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, התייצב לצידם של תושבי קצרין המוחים נגד עזרא שיינברג. לאה גרינפלד ושפרה בירנבוים, פעילות במאבק נגדו, שוחחו עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM והסבירו מה עומד מאחורי מאבקן.

"אנחנו מקבלתו רוח גבית משר האוצר", אמרו השתיים בפתח הריאיון. "הוא יצא מהכלא ואנחנו מצפים שהמדינה תיתן לנו רוח גבית. צריכים לדאוג שהוא יהיה במקום בו אין אנשים שהוא יכול לפגוע בהם. עכשיו הוא נמצא בביתו בקצרין, ולכן אנחנו מתכננות את המשך הפעולה שלנו. המחאות ימשיכו, ההתנגדות בתוך היישוב תמשיך, אנחנו נפנה למוסדות לחוקק חוקים תואמים - שעבריין כזה לא יכול להסתובב חופשי, כאילו כלום לא קרה. הוא לא יכול להיות זחוח ומחויך ככה. יש מאות אלפי תושבים שלא יודעים מה ילד יום".

עוד הן הוסיפו כי "אנחנו קוראות למי שרואה אותו להצביע, להגיד לאנשים מי האדם ומה הוא עשה, בכדי לידע את הציבור במסוכנות שלו. אנחנו חילקנו פלאיירים על המכוניות בעברית וברוסית, פרסמנו מודעות בעיתונים, הייתה מחאה מאוד גדולה שהגיעו אליה מאות תושבים בקצרין, שזה מספר יפה יחסית למזג האוויר ולגודל האוכלוסייה. אנחנו מנסות לעשות פעולות הסברתיות במקביל לחוקיות. המשפחה שלו לא חלק מהמאבק שלנו, ולא דיברו איתנו או פנו אלינו".

לדעתן, יש לדאוג למקום מגורים לעבריינים מסוג זה. "מקום שאין בו נשים ונערות. למשל, יש מרכזי טיפול לפוגעים אחרי שחרור, אבל אין מרכז כזה בצפון. אין מרכז טיפולי לאנשים שפגעו מינית. זאת אומרת, בן אדם כזה שיוצא מהכלא, צריך לגור סמוך למרכז טיפולי כזה. במקרה שלנו, אדם שלא התחרט על מעשיו ומסתובב סביבנו עם חיוך זה מקרה אחר. אנחנו לא יודעים מה לעשות, אבל זה לא מפריע לנו מלפעול - זו החובה האזרחית שלנו".