בית המשפט למשפחה בתל אביב פסק היום (רביעי) כי לא מוצדק להגיש תביעת לשון הרע בגין תלונת שווא במשטרה. זאת, לאחר שגבר תבע מחצית מדירתה של זוגתו לשעבר, ודרש ממנה 150 אלף ש"ח על לשון הרע, בעקבות תלונה למשטרה אותה הגישה נגדו על אלימות. השופט דחה את כלל תביעותיו של הגבר והשית עליו הוצאות משפט בסך 20 אלף ש"ח.

בתביעה טען הגבר כי האישה, אותה ייצגה עו"ד ענבר לב, הגישה נגדו תלונת שווא במשטרה, שבה טענה כי הוא נוהג כלפיה באלימות ומאיים עליה ועל בתם המשותפת. לטענת הגבר, מדובר בתלונת זדון שקרית ומכפישה שכל מטרתה לפגוע בו ובפרנסתו. 

בתוך כך, בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב הכריע לאחרונה בשורה של תביעות הדדיות אותן הגישו בני זוג לשעבר. יחסי השניים עלו על שרטון לפני כשלוש שנים, לאחר זוגיות ממושכת, במהלכה אף הוכרו כידועים בציבור.

הגבר הגיש נגד האישה תביעת רכוש, במסגרתה טען כי מחצית משוויה של דירתה שייכת לו, למרות שהדירה נרכשה עוד בטרם הכירו השניים. בנוסף, דרש הגבר מחצית משוויין של הזכויות הסוציאליות אותן צברה בת זוגו לשעבר לאורך השנים. בנוסף, הגיש הגבר תביעת לשון הרע נגד האישה, בטענה שהכפישה את שמו בתלונת שווא אותה הגישה למשטרה. מנגד, הגישה האישה תביעת מזונות עבור בתם המשותפת.

בפסיקת בית המשפט קבע השופט כי הגבר כשל בהוכחת כוונת השיתוף בין הצדדים, וכי מהראיות שהוגשו לו ומעדותה הקוהרנטית של האישה עולה תמונה ברורה, לפיה בין הצדדים התקיים משטר של הפרדה רכושית.