פרשת "נוכל פפר": חמישה חשודים, בהם אבו ובנו, נעצרו בחשד לעבירות של הונאה וגניבת מיליונים, זאת במסגרת חקירה של המשטרה בשיתוף פעולה עם חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים. מעצרו של האב הוארך עד ליום חמישי, בעוד שמעצרו של חשוד אחר הוארך עד ליום רביעי ויתר החשודים - שוחררו בתנאים מגבילים. 

כאמור, במסגרת החקירה התקבלו ביחידה לפשעים במרחב שומרון מספר תלונות אודות הונאה שבוצעה עפ"י החשד כלפי המתלוננים, באמצעות חשבונות בנק פיקטיביים. במסגרת החקירה, הצליחו הכוחות להתחקות אחר שני חשודים מרכזיים, תושבי מרכז הארץ, כאשר מהחקירה הראשונית עלה החשד לפיו הם גבו במרמה כספים ממספר קורבנות תושבי מודיעין עילית, באמצעות חשבונות בנק "פפר" וכן חשבונות נוספים. 

מהחקירה הסמויה שניהלו במשטרה נחשף כי במשך השנים לאחר שביצעו את העוקץ המתוחכם הקימו השניים צי של רכבים להשכרה והותירו גם את הקורבנות וגם את אותם בעלי מצוקה ללא הכספים ועם אכזבה גדולה. עוד עלה מהחקירה החשד לפיו החשוד המרכזי בפרשה ניהל עסקים על שם אחרים, והונה נושים במיליוני ש''ח, בהיותו חייב בהליכי חדלות פירעון. 

מהתלונות נגדם עלה החשד לפיו שני החשודים המרכזיים פנו אל מספר רב של חרדים שהיו במצוקה, חלקם בעקבות ילד חולה או בן משפחה אחר שנמצא בבעיה והציעו להם להקים על שמם עמותה לצורך גיוס תרומות. לאחר שקיבלו את פרטי הקורבנות, פתחו בדף לגיוס תרומות באינטרט באמצעות חשבונות פפר כשהם בפועל רשומים כבעלי החשבון. לאחר שהצליחו לגייס סכומי כסף נכבדים, רוקנו את החשבונות מתוכנם ופנו אל הקורבן הבא.

במשטרה מעריכים כי השניים פעלו בשיטה דומה בקרב קורבנות נוספים ובאמצעות הכספים הקימו עוד מגרשים להשכרת רכבים. כמו כן, עלה כי האב הינו אסיר לשעבר מתחום ההונאה שחזר לסורו והוביל גם את בנו לפעילות המתוחכמת ניהל את חשבונות הבנק תוך שהוא עצמו מוכרז כחדל פירעון.

מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת, ואזרחים נוספים אשר נפלו קורבן לעבירה מתבקשים לפנות ליחידה לפשעים מרחב שומרון בטלפון מספר 03-772-9444 או למוקד 100 של המשטרה.