הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מה שהתחיל בהצעה לפיצוי של 17 אלף שקלים, למטפלת בקשישים, שנפגעה בתאונת דרכים, הסתיים בימים האחרונים בבית משפט השלום, בפיצוי של כחצי מיליון שקלים כולל שכ"ט עו"ד, זאת לאחר שהשופטת קיבלה את טענת בא כוח התובעת עו"ד אלי דסה ובצעד חריג, הכיר בנכות תפקודית וגריעה מכושר השתכרות, בשיעור גבוה יותר, מהנכות הרפואית.

עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)
עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)

בתביעה צויין כי התובעת היתה מעורבת בתאונת דרכים בעת שנסעה ברכב, היא טופלה בחדר המיון שם אובחן שבר במרפק ידה השמאלית, שהושם בגבס, לאחר שסירבה להתאשפז לצורך ניתוח להחלפת המרפק. התובעת שוחררה להמשך טיפול במסגרת קופת החולים. לטענת התובעת, בשל מחלת אסטמה ממנה היא סובלת, לא הומלץ לה לעבור ניתוח זה בהמשך, על אף הפגיעה הקשה שנגרמה לה במרפק, בית המשפט קבע את נכותה של התובעת על בסיס חוות  הדעת שהוגשו, על ידי עו"ד דסה בשיעור 100% למשך 3 חודשים, כאשר נכותה הרפואית הצמיתה של התובעת, הנובעת מהתאונה הנדונה, היא הנכות בשיעור של 28% בגין הגבלות תנועה במרפק ובאמה ביד שמאל.

לפרטים נוספים על עו"ד אלי דסה לחצו כאן

המחלוקת העיקרית בין הצדדים נגעת לשיעור הפגיעה של התובעת בכושר ההשתכרות בשל נכותה הרפואית והתפקודית. ועו"ד דסה טען בבית המשפט כי הפגיעה בכושר ההשתכרות אינה בהכרח זהה לנכות התפקודית ויש לקבוע לתובעת פיצוי גבוה יותר מהנכות התפקודית שנקבעה. כאמור, השופטת קיבלה את טענות עו"ד דסה וציינה בהחלטתה על אף טענות חברת הביטוח כי כל נכותה של התובעת בגין הפגיעה ביד משפיעה עליה באופן מוגבר והפגיעה בכושר השתכרותה היא בשיעור גבוה מהותית משיעור הנכות הרפואית. "מצאתי לקבוע כי נגרמה לתובעת פגיעה בכושר השתכרותה בשיעור העולה באופן משמעותי על שיעור הנכות הרפואית והתפקודית ולהעמידה על 40%", כתבה השופטת בהחלטתה וכאמור הורתה לחברת הביטוח לפצות אותה בכחצי מיליון שקלים כולל שכ"ט עו"ד.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר