הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הסיפור הבא ידגים
בית הדין לעררים בתל אביב הוא הצד האפל של הירח. הוא יושב בבנין הרוס שדומה לבית תמחוי של הומלסים ונרקומנים. פלא הדבר, שמשרד המשפטים בחר בו מכל הבניינים לשמש כמשכנו. אולי בגלל שבבנין זה נדונים כל חסרי הזכויות. השקופים. אלה הנדונים למוות של המשרד החשוך והרע של המדינה, המשרד שלא שם על אף אחד, לא עונה לאף אחד, לא משרת אף אחד, אלא את אנשי שלומו - משרד הפנים. 

משרד שבראשו עמד שר פנים פושע מורשע - שהפוליטיקה הישראלית המעוותת החזירה שוב ושוב לזירת הפשע, והמשיך לפשוע, עד שנזרק לאחרונה, סוף סוף, ועתה מאיים לחזור דרך החלון או לפרוץ מהתקרה, כמו העבריין שהוא. 

הבנין שהמעלית בו - מעלית ברזל בת 100 - שעל גגה אשפה ולכלוך של הפועלים שבנו אותה - אשפה מלפני מאה שנים, שאף אחד לא טורח לפנות - הוא בנין שמתאים לתיקים העוברים בו. 

לפני המלחמה הופעתי באחד מהתיקים החשוכים האלה. תיקי הגירוש. תיקים שחוק השבות המעוות מוליד, מעשה הולדה בעוולה. חוק גזעני, שהכניס לכאן אינספור גויים, רק בגלל שסבא של אחד מהם הוא ספק יהודי. 

ולא שיש לי משהו נגד גויים. להיפך, חוקי הגירה הגיוניים אמורים להכניס לפה גויים צעירים, חזקים, בריאים, ומשכילים, שיבנו את ארצנו ויהיו אזרחים שווי זכויות בה, במקום גויים שסבא של אחד מהם מספר ששכב עם יהודיה ביער לפני 100 שנים.

אז משפחה שכזאת - כולם גויים בני גויים מרוסיה ומאוקראינה הגיעה לישראל וקיבלה אזרחות לפי חוק השבות. 2 אחיות שסבא שלהם, כך נטען, היה יהודי. האחיות, כאמור, גויות מובהקות, נשואות לגויים מובהקים, עם ילדיהם הגויים, כמובן, עם הוריהם הגויים. כולם גרים פה, דור שלישי ורביעי לסבא ספק יהודי. והאמת, אנשים נחמדים, ממושמעים, שומרי חוק ועובדים קשה. עוסקים במלאכות שיהודים מפונקים לא רוצים לעשות. 

רק סשה המסכן, מכל האחיינים, כולם דור רביעי לאותו יהודי מיתולוגי, לא קיבל אזרחות. והוא דוקא הכי דומה ליהודי. שחרחר ובעל אף גבנוני, סנטר נסוג ושפתיים משורבבות. הרבה מכות אנטישמיות קיבל בילדותו באוקראינה. ז׳יד קראו לו. 

ולמה הופלה סשה מכל האחיינים הגויים? 
כי איחר לעלות ארצה, שכן למד באוניברסיטה, והוריו הוטעו לחשוב, שיוכל לסדר ענייניו גם לאחר תום לימודיו. 

׳לא ולא׳, נאמר לסשה במשרד הפנים, ׳איחרת את הרכבת. תסתלק מישראל תיכף ומייד׳. 
3 שנים נלחם סשה בערכאות השונות, עד שנגמר הכסף וסשה פשוט נשאר פה עם הוריו ושאר משפחתו, כי לחזור לא היה לו לאן. 
פקעה הויזה שלו וסשה הפך לשקוף חסר מעמד. 

הצטייד סשה במכתב מעורך דינו המציין שסשה בטיפול משרדו. כל פעם שהתבקש להציג ניירותיו - הציג את המכתב והיו משחררים אותו, עד שלפני שבועיים - פנה אלי. נמאס לו, כך אמר, לחיות במחתרת, הוא רוצה לחיות כמו כל שאר בני משפחתו, כאזרח מן השורה. 

׳צודק׳, אמרתי לו, ׳קח מכתב מעודכן, יותר טוב מהקודם שהתיישן. מחר נגיש לך בקשה הומניטרית. אתה כבר 9 שנים בישראל, השתלבת, כל משפחתך כאן, אין לך לאן לחזור, יש לך חברה, אז מה אם אתם לא גרים ביחד, עברת פה קורסים, הוריך קשישים, מרכז חייך כאן וגם בני דודיך אזרחים׳. 

׳יופי׳, שמח סשה, עטף את מכתבי בנייר צלופן. זה כמו תז עבורו. 

לא הספיק לעבור לילה, ולמחרת נעצר סשה ע״י משטרת ההגירה. שלף סשה את מכתבי, מרוצה מהמכתב החדש והנוצץ. 
׳אני בהליך התאזרחות׳, אמר לשוטרי ההגירה, ׳עו״ד שקלאר מטפל בי. הנה תראו׳, התגאה. 
׳מה אתה מראה לנו? זה לא שווה כלום. לא הגשת בקשה. אתה עצור׳, אמרו לו שוטרי ההגירה והעלו אותו לניידת. 

לאחר שלושה סבבים של בתי דין, שימועים, עררים, עתירה אחת למחוזי - סולק סשה מישראל. הוא לא יהודי - הוא רק דומה ליהודי. אז מה אם הוריו אזרחים? דודותיו, סבותיו? אחייניו? כולם פה - אבל הוא, אחרי 9 שנים בארץ, כשאין לו כלום באוקראינה, לא משפחה, לא חברים, לא עבודה ולא חיים, הועלה על טיסה - ישירות מבית המעצר אליו נשלח, ובו שהה חודשיים, ותוך מספר שעות הושלך מהמטוס לשדה התעופה בקייב. 

הוריו הגויים הישראלים, וכל משפחתו הגויית הישראלית, כולם מאד מתגעגעים לסשה שלהם, למרות שאינם יהודים - ואינם מבינים מדוע זה אנושי במדינה היהודית, שסבלה כל כך מגזענות, להפריד בן מהוריו הישראלים, רק בגלל שאינו יהודי !!

הואיל וממילא המדינה הזאת כבר בחציה לא יהודית, אז לא רק שיש לבטל את סעיף הנכד של חוק השבות - אלא את כל החוק הגזעני והמפגר הזה, ואם כבר גויים - שיבואו גויים מובחרים שנבחר בפינצטה - 
ולתפארת מדינת ישראל !!

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לכתבות נוספות של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר