בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) עונש של 12 שנות מאסר על ארבעה נאשמים עיקריים: האני אבו רביעה (38), ניזאר אבו רביעה (28), זאהי אבו רביעה (35) ונז'יה אבו רביעה (36), בגין מעורבותם במותו של סאאב אבו חאמד, צעיר כבן 20, אשר לפני כשנתיים הוכה למוות בלינץ׳ לא הרחק מבית מגוריו, ביישוב הבדואי דריג׳את לעיני בני משפחתו.

על הנאשמים הוטל תשלום בסך 90 אלף שקלים לפיצוי משפחתו. אבו חאמד נהרג כתוצאה מדקירה בירך שנעשתה באמצעות חפץ חד על ידי אדם שזהותו אינה ידועה.

מפרטי האירוע עולה כי מסיבה שאינה ידועה, בשלב מסויים הגיע אבו חאמד ברכבו מסוג טנדר, בנסיעה מהירה בשביל הגישה לשיג של משפחת הנאשמים, ומספר אנשים שזהותם אינה ידועה שעמדו על השביל, נאלצו לזוז הצידה במהירות כדי להימנע מפגיעה על ידי רכבו, עד שהתנגש עם רכבו במנגל שהיה במקום.

אבו חאמד יצא מרכבו והחל להימלט לעבר ביתו. באותה עת הושלכה לעברו אבן על ידי אחד האנשים במקום, כאשר באותו רגע קבוצה של כ-20 בני אדם הקיפה אותו ותקפה אותו באלימות קשה לאחר שחשדו כי ניסה לדרוס אותם. מכתב האישום עולה כי "התוקפים היכו אותו בבעיטות והשליכו עליו אבנים כשחלקם במהלך התקיפה החזיקו במוטות בזמן שהמשטרה מגנה עליו עם ירי באוויר ושימוש בטייזרים".

בהחלטת בית המשפט צוין כי הנאשמים "המשיכו במעשיהם ולא נרתעו, גם לא מניסיונות השוטרים למנוע את מעשיהם בכל דרך וזאת תוך גרימת סיכון ממשי לקורבן וגם לשוטרים עצמם שמצאו את עצמם בעין התקיפה והסערה".

גזר הדין ניתן על ידי סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופטת יעל רז-לוי, והרכב השופטים איתי ברסלר ואהרון משניות, "מדובר בהתנהגות בלתי מרוסנת ואנטי חברתית שסיכנה באופן מוחלט את הערך החברתי הרם ביותר של חיי אדם ושמירה על גופו, בטחונו וכבודו ופגעה קשה בתחושת הביטחון של הנוכחים במקום, וכן את הערך של שמירה על החוק, על הסדר הציבורי וציות לו ולגורמי האכיפה", ציינו השופטים בהחלטתם.