תפנית נוספת בפרשת העוברית באסותא:  בית המשפט המחוזי בלוד קבע היום (ראשון) כי 22 נשים יוכלו להיבדק בבדיקה גנטית, שתקבע קשר לתינוקת סופיה על מנת למצוא את האם הביולוגית שלה. זאת, לאחר שהאם היולדת ערערה על פסיקת ביהמ"ש השלום, שגם הוא אישר את ביצוע הבדיקות.

פרשת העוברית: האפוטרופסיות ימליצו שסופיה תגדל אצל האם שילדה אותה
מחדל ההפריה באסותא: ביהמ"ש אישר ל-6 זוגות לבצע בדיקות גנטיות

עם זאת, בית המשפט ציון בפסק הדין כי תוצאות הבדיקות הגנטיות ככל שיהיו לא בהכרח ישפיעו על מי יגדל את התינוקת, שכרגע נמצאת בחסותה של האם היולדת ובן זוגה, המגדלים את הקטינה מעת לידתה ורשומים במרשם האוכלוסין כהוריה. 

בהחלטת ביהמ"ש נכתב: "אכן הפרשה אליה נקלעו בעל כורחם ונגד רצונם כל המעורבים טורדת נפש, מטלטלת ואינה נותנת מנוח. בית המשפט נדרש לנווט בסערה זו שהציבה מציאות החיים באופן מיטבי עבור כלל הצדדים ובעיקר תוך מתן דעתו לטובת הקטינה. לסברתנו, הרי שעל אף שהחיפוש אחר מציאת התאמה גנטית לקטינה עשוי להביא, מטיבם של דברים, להתדיינויות נוספות, הרי שבשלב זה לא ניתן לחסום את דרכם של המשיבים מלברר האם קיימת התאמה גנטית בינם לבין הקטינה, וככל שתמצא התאמה שכזו אין למנוע מראש הגשת תביעה מתאימה מטעמם בכל הקשור לכינון קשרי הורות משפטית ביחס אליה, וזאת נוכח קיומו של סיכוי סביר לקשר גנטי בינם לבין הקטינה". 

כאמור, בית המשפט המחוזי במחוז המרכז מצא לדחות את ערעורה של המערערת, היולדת של הקטינה סופיה, על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, ולהתיר לשש מטופלות נוספות ממטופלות אסותא לבצע בדיקה גנטית לקשרי משפחה ביחס לקטינה וזאת אחר שמצא כי קיים סיכוי סביר למציאת קשר גנטי בין מי מהמטופלות לקטינה.  

המטופלות הנזכרות הן חלק מקבוצת 22 מטופלות, אשר על פי בדיקת צוותים רפואיים שהוקמו על ידי אסותא, קיימת חפיפה בין חלק משלבי ההפריה שעברו לשלבי ההפריה של המערערת – האם היולדת.

בצד זה דחה בית המשפט בקשתה של מטופלת נוספת, המשתייכת לקבוצה נוספת של 14 מטופלות אשר על אף שקיימת בעניינן חפיפה לחלק משלבי ההפריה של המערערת,  התקיימו בעניינן נסיבות שונות השוללות את הסיכוי לקשר גנטי בינן לבין הקטינה.   

בית המשפט הדגיש בפסק דינו כי בשלב זה אנו מצויים ב"מעגל בירור הידיעה" וטרם הגענו ל"מעגל בירור ההורות המשפטית",  היינו בשלב זה טובת הקטינה, טובת המטופלות ובני זוגם ואף האינטרס הציבורי לבירור מהות הטעות שארעה באסותא דורשים את בירור זהות הוריה הגנטיים של הקטינה, כאשר ככל שימצא קשר שכזה למי מהמטופלות ניתן יהיה לעבור לשלב הבא  - בירורה של השאלה מי יהיה ההורה שיגדל את הקטינה שמצבה הרפואי מורכב ולא יציב.  

בקביעתו זו דחה בית המשפט את עמדת האפוטרופסיות לדין של סופיה, אשר סברו כי יש לקבוע כבר עתה מיהו ההורה המשפטי לסופיה ולבצע את בדיקות הגנטיות תוך קביעה ברורה מראש כי לא יהיה בהן להשפיע על זהות ההורה שיגדל את הקטינה. בית המשפט סבר כי לא ניתן לקבוע את ההורות לפני קביעת זהות ההורים הגנטיים ומבלי שניתנה להורה הגנטי שימצא, ככל שימצא,  אפשרות ממשית לטעון טענותיו לעניין הורותו המשפטית.