הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

כשאנחנו מתארים אדם בכיר, אנחנו מקנים לו איפיון חסר מיניות. 
איננו יכולים לתאר אדם בכיר ומכובד בחליפה, כשהוא עושה דברים פרטיים, כמו שירותים או סקס. 
זה לא מכובד. 

לכן, ברגע שפולשים לדלת אמותיו של אדם בכיר, פוגעים בפרטיותו, מפשיטים אותו מבגדיו, תופסים במבושיו - הוא הופך לחסר כבוד. 

ככה נראה סיכול ממוקד של רשעות ושיפלות מהמדרגה הנמוכה ביותר של השמחה לאיד. 

תארו לכם שזאת היתה אשה. מי היה מאפשר לפרסם את איבר מינה ברבים? היו עוצרים את עורך הדין שעשה את זה ולפחות חוקרים את איילה חסון שפירסמה את התמונות. רק אזכיר את שדרנית הספורט שרון פרי, שתמונות העירום שלה דלפו לרשת, איזה מצוד כלל ארצי היה אחרי המפיץ. 

ופה? מעשה נבלה רודף מעשה נבלה. עורכת דין, עם יומרות להיות שופטת בישראל, מסריטה ומקליטה בהסתר וללא הסכמה, יחסי מין בנייד, ואז מפיצה אותם ברבים והורסת ליו״ר הלשכה ומשפחתו את חייהם. 

ראשית, איך הגיע הסרטון לאילה חסון? מה גרם ומה הניע את עורכת הדין, ששמה משום מה לא פורסם, למרות ששמה מתרוצץ ברשתות לכל עבר, לתעד את הארוע המיני? מה גרם לה לשמור את הסרטון לעת מצוא, כדי לסחוט או לקבל טובות הנאה? מה גרם לה להזכר לאחר שנה, בעיתוי הנוכחי, לדפוק את חימי? האם היא סוחבת אכזבה, כעס, טינה כלפי חימי?

דבר אחד ברור; אדם מתכוון לתוצאות הנובעות כדרך הטבע ממעשיו. עורכת הדין רצתה לפגוע בחימי ולקבל לעצמה רווח משני. 

אילה חסון לא שאלה את השאלות הללו. משום מה האלמונית המסריטה והמפיצה נשארת אלמונית ולא נעצרת. למה זה? מי פנה אליה, דווקא עכשיו, כאשר חימי הפך למנהיג המרד כנגד המהפיכה החוקתית? מי גייס אותה כדי לפגוע במעמד עורכי הדין, לסייע לסלק אותם מהועדה למינוי שופטים, דוקא לאחר שהיא נהנתה ממכתב המלצה לשיפוט, ולמרות זאת, עפה כבר בסיבוב הראשון?

אולי בועדה החדשה שירכיב לוין, עם אנשי שלומו, הבטיחו לה מינוי זריז? אולי נזכרה פתאום לחשוף את החשיפה כי בערה בה הנטייה הפוליטית שלה?

שמעתי אותה מדברת אמש באותן סיסמאות נבובות של קורבנות של ה - metoo. רואים שהתכוננה עם משפטים מובנים וידועים. איך קפאה פתאום. זה לא היה בהסכמה. איך הופתעה. איך נוצלה. ולא פעם קפאה - פעמיים מסתבר. כך הדגישה חסון, שפעמיים הסריטה הגברת את הארוע ופעמיים הופתעה. 

ואותי מענין; איך הגעת, קורבן קפוא שכמוך, להסריט בקפיאה פעמיים סרטונים? ככה סתם? פתאום אדם בכיר, נורמטיבי, נשוי, בלי שום קשר ליחסים בינכם - שולף את אברו בפנייך? בשתי הזדמנויות?

ואיזו תאוריית איתרוג מופרכת המציאה חסון? מאיפה הקשקוש הזה?  ועמית סגל קופץ בראש אחריה וכל בני מחנה ביבי בתקשורת ומחוצה לה, מאמצת את השטות הזאת, כאילו חימי החליט להפוך לשמאלן, כדי שזה יאתרג אותו ויחסן אותו מפני תלונה. 

הדעת נותנת שאם חימי היה רוצה איתרוג - היה מלקק לשלטון, ואז היה גם ממשיך לעוד קדנציה. קל.  כי חימי היה יו"ר לשכה מעולה ואהוד ופופולרי, עד שהקים על עצמו את זעם מחנה המהפכה המשטרת. 

אז איפה התלונה בדיוק? למה לא הוגשה? הרי חימי דורש חקירה. הוא אומר שמדובר ברומן שהתנהל במשך שנים. אני מאמין לו, כי לא הגיוני אחרת. אף אדם שפוי לא שולף איבר מין בפני עורכת דין זרה ללא קשר ליחסים וללא גירוי מוקדם. מה אנחנו ילדים? איננו יודעים איך מתנהלים משחקי הפיתוי הללו?

ברומן בין בגירים זה מה שעושים. מתגרים מתמונות ומסרטונים. אבל כשזה בא על רקע משרה בכירה וחליפה, זה דיסוננס שלא ניתן להתגבר עליו, כי אנשים מכובדים הם חסרי אברי מין. הם לא עושים סקס ולא מבקרים בשירותים וגם לא מנהלים רומנים מחוץ לנישואין. 

מהיכרותי הקרובה, חימי תמיד הגן על מערכת המשפט. תמיד היה ממלכתי. לא חל בו שינוי לאחרונה. הוא פשוט מתרה ומתריע בפני הציבור על הרס המערכת והדמוקרטיה, למרות שהוא מרוקאי ימני מקרית שמונה ולכאורה אמור להיות ביביסט. 

אבל ברגע שפנה כנגד צבא התרעלה, כדבריו, הביאו את סוכנת הפיתוי, או גילו אותה בדרך נעלמה, שאילה חסון מסתירה, וניצלו אותה כדי להרוס אותו. 

והמכתב המלצה? מכתב סטנדרטי שלא הזיז את המועמדת אפילו לעבור לשלב הבא. נפסלה ועפה כבר על ההתחלה. אז כנראה השיטה הנוכחית והועדה הנוכחית עובדת כמו שצריך לא? 

אם יתברר שמדובר ברומן ארוך, ולא בקורבנית ש׳קפאה׳ והסריטה פעמיים, אלא הפיצה סרטוני סקס פרטיים, אני מאד מקווה, אבל לא ממש מצפה, שהגברת הקפואה המסריטה תעמוד לדין !!

צר לי מאד על אבי חימי,
איש יקר ויו״ר לשכה מעולה !!

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לכתבות נוספות של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר