תייר אמריקאי החשוד בהשחתת ושבירת פסל בכנסיית "התחנה השנייה" בעיר העתיקה בירושלים נעצר היום (חמישי) על ידי המשטרה, לוחמי מג"ב ומאבטח הכנסייה.

בשעות הבוקר התקבל בתחנת המשטרה דיווח אודות מעשה ונדליזם בכנסיית התחנה השנייה בבירה. כוח גדול של שוטרים ממרחב דוד במחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ובסיוע מאבטח הכנסייה עצרו חשוד במעשה, תייר אמריקאי בשנות ה-40 לחייו, שעל פניו היה זה שהשחית ושבר פסל בכנסייה. החשוד נלקח לחקירה, ונבדק החשד לפיו התייר שנעצר לוקה בנפשו. 

במשטרה ציינו: "אנו רואים בחומרה רבה פגיעה במוסדות ואתרי דת. המשטרה תמשיך לפעול נגד מעשי אלימות וונדליזם במקומות הקדושים לכל הדתות. כמו כן נמשיך לפעול לשמירה על הביטחון והסדר, ולמאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם ובאלו הפוגעים במקומות קדושים וברגשות דת".

בעקבות התקיפה בכנסיה בירושלים והשחתת הפסל של ישו הבוקר, הקסטודיה טרה סנטה, שומרת המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש מטעם הותיקן מסרה, כי היא "רואה בחומרה פשע שנאה זה, המצטרף לשורה של התקפות המכוונות כולן כנגד הציבור הנוצרי בישראל, ואשר התרחשו בחודש האחרון".

בהודעה מטעמה נמסר כי "היום ב-8:30 בבוקר הגיע יהודי דתי אמריקאי אל כנסיית ההלקאה, שהיא התחנה הראשונה בויה דולורוזה, בעיר העתיקה בירושלים. האיש נכנס לכנסיה והתחיל להתפרע, הפיל את הפסל של ישוע והשחית את הפנים של הפסל. עובדים במקום מנעו מהתוקף להמשיך במעשיו והמשטרה הגיעה למקום ועצרה אותו".

פסל ישו שהושחת בכנסיה בירושלים (צילום: קסטודיה טרה סנטה)
פסל ישו שהושחת בכנסיה בירושלים (צילום: קסטודיה טרה סנטה)

עוד נמסר, כי "מדובר באירוע החמישי המתרחש בשבועות האחרונים. רק בשבוע שעבר הותקפו תיירים על ידי קבוצה של יהודים דתיים שנכנסו לרובע הנוצרי דרך השער החדש. הם זרקו כסאות ושולחנות והתפרעו במקום, שנמצא בצמידות למנזר הראשי של הקסטודיה ולפטריארכיה הלטינית. לפני כשבועיים הושחת בית קברות נוצרי בירושלים, רוססו כתובות נאצה " מוות לנוצרים" על קירות מנזר ברובע הארמני והושחת ציוד במרכז המארוני במעלות. אנו עוקבים בדאגה אחר שרשרת ארועים חמורים אלה כלפי הקהילה הנוצרית בישראל. אין זה מקרה שהשיח האלים בציבור הישראלי מתורגם גם למעשים חמורים כאלה. אנו מצפים ודורשים ממשלת ישראל ומגורמי אכיפת החוק לפעול בנחישות למיגור תופעות קשות אלה".