אחת התופעות החמורות ביותר שמטרידות את המשטרה הינה תופעת גניבת כלי הרכב. תושבי השטחים שמגיעים לתחומי מדינת ישראל, גובים תשלום שנע בין 500 לאלף שקלים, בגין כל רכב שהם גונבים ובכך מטילים אימה על תושבים ישראלים. ברוב המקרים, הם מצליחים להימלט חזרה על שטחי הרשות עם מבוקשם, תוך שהם גורמים לנזק כבד.

בשבוע האחרון, שוטרי מרחב שומרון פעלו למיגור התופעה, בזמן שתפסו עשרה כלי רכב גנובים מאזור המרכז, בתוך 36 שעות. זאת, במהלך פעילות יזומה שהובילה למעצרם של שמונה חשודים, כולם תושבי השטחים מכפרים שונים באזור השומרון. במשטרה נערכים לקראת הגשת כתבי אישום בהליך מהיר, ומעצר על תום ההליכים.

אחד הרכבים שנגנבו מאזור המרכז ונתפס על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
אחד הרכבים שנגנבו מאזור המרכז ונתפס על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

שנים המקרים האחרונים התרחשו בצהריים, שעה שהשוטרים תפסו על חם שני גנבי רכב במודיעין עילית, על ציר 446, כשהם נוהגים ברכבים שנגנבו זמן קצר קודם לכן, בעיר מודיעין. המקרים הללו התווספו אל שמונה מקרים מסוף השבוע האחרון, שהחל בשישי בלילה, במהלכו תפסו שוטרי מרחב שומרון, על חם, שישה גנבי רכב כשהם נוהגים ברכבים גנובים מאזור המרכז.

נבהיר, כי מדובר בתושבי השטחים וחלקם אף קטינים, שנעצרו בתום מרדף אחריהם לאחר שעורר את חשדם של שוטרים שנפרסו במחסומים יזומים. עוד נציין כי שניים מהרכבים שנגנבו היו מאזור פתח תקווה, שניים מראשון לציון, שניים מרמלה, רכב אחד מכפר סבא ואחד מראש העין. שני גנבי רכב הצליחו להימלט רגלית לאחר שפרקו מהרכבים בעקבות המרדף המשטרתי והם חזרו לשטחי הרשות עוד בטרם נעצרו.