בג"ץ דחה היום  את עתירת משפחתו של המחבל מוחמד ג'עברי שלא להרוס את ביתו. ג'עברי רצח את רונן חנניה  ופצע קשה את עופר אוחנה בפיגוע בחברון לפני ארבעה חודשים. 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג משפחות חנניה ואוחנה מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "בית המחבל כולו היה צריך להיהרס מזמן, אין ספק כי המאבק בטרור מצריך תגובות קשות ומהירות להגברת ההרתעה - הריסת בתי מחבלים מיידית וגירוש משפחות המחבלים. פעם אחר פעם מוכח כי המחבלים לא פועלים בחלל ריק אלא בתמיכת סביבתם הקרובה ומשפחותיהם ועל כן יש לפעול כנגדם. אנו מקווים שהממשלה תיתן לצה"ל כלים יותר חזקים ע"מ למנוע את הטרור".

עופר אוחנה קרא במהלך הדיונים בבג"ץ להרוס את ביתו של המחבל ובכך לחזק את ההרתעה: "מדובר במשפחת מחבלים, עם דם על היידיים, משפחה חמאסניקית, טרוריסטים. זה לא הפיגוע הראשון שיוצא מהמשפחה הזאת, אחיו של המחבל רצח את רינה דידובסקי הי"ד ואת אליהו בן עמי הי"ד, הוא נעצר ושוחרר בעסקת שליט. בתור חובש טיפלתי אז ברינה ולצערי היא נפטרה לנו בידיים, אליהו נפטר מאוחר יותר בדרך לבית החולים", סיפר אוחנה.

אוחנה הוסיף: "המחבל היה מפוקס מאד, ידע בדיוק מה הוא עושה, הוא רצח את רונן חנניה הי"ד, הלך וחזר לאחר זמן מתוך מטרה לרצוח את כוחות הרפואה והחילוץ, זה פיגוע חמור וקשה. ההרתעה חשובה, חייבים לתת לצה"ל להרוס את בית המחבל, למשפחה הזאת אסור שיהיה בית, חייבים לתת לצה"ל לנצח את הטרור, לתת לו את הכלים לפעול כנגד המרצחים", הוסיף אוחנה.

נזכיר, כי הפיגוע אירע בחודש אוקטובר 2022. המחבל מוחמד ג'עברי רצח ביריות את רונן חנניה ז"ל ופצע את בנו באורח קל. עופר אוחנה, חובש מד"א, הגיע מיד עם איש ביטחון למקום, ואז המחבל ירה גם לעברם. אוחנה נפצע באורח קשה ואיש הביטחון נפצע באורח קל.