בג"ץ הכריע היום במספר עתירות כנגד החלטת הוועדה להשעיית ראשי ערים שלא להאריך את השעייתו של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, חרף כתב האישום שתלוי ועומד נגדו.

בפסק דינו של בג"ץ בעתירה, אליה ביקשה התנועה למען איכות השלטון להצטרך במעמד "ידיד בית משפט", נקבע כי בהחלטת הוועדה נפל פגם מהותי באשר לאופן הפעלת שיקול הדעת לפי סעיף 19א(ז) לחוק, ולפיכך החלטת הוועדה בטלה. היועצת המשפטית לממשלה תוכל להגיש בקשה חדשה לבחינת השעייתו של מר גנדלמן לוועדה, ובינתיים השעייתו תימשך.

בעתירה, אליה הצטרפה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, נטען כי החלטת הוועדה להשעיית ראשי רשויות מתעלמת מחומר מעשיו של גנדלמן, ומבוססת על פרשנות שגויה של הוראות החוק.

בפסק הדין, שניתן על ידי כב' המשנה לנשיאה פוגלמן, אימץ בג"ץ כאמור את עמדת התנועה לטוהר המידות וקבע כי יש לבטל את החלטת הוועדה, נוכח הפגמים שנפלו בה. כעת, תימשך השעייתו של ראש העיר גנדלמן, והבקשה תידון מחדש בפני הוועדה, אם תבחר היועצת המשפטית לממשלה להגיש בקשה חדשה בעניין.

מ"התנועה לאיכות השלטון" נמסר בתגובה: "השלטון המקומי במדינת ישראל הפך בעשור האחרון לחצר האחורית המוזנחת של ישראל, המגדלת גידולי פרא של שחיתות. דווקא בימים בהם הדמוקרטיה הישראלית נאבקת על חייה, פסק דין חשוב מאוד של בית המשפט שהוא אבן דרך נוספת במאבק הבלתי נגמר בשחיתות השלטונית בישראל, ובנגע הרע שפשה בשלטון המקומי בישראל. פסק הדין החשוב הזה הוא עדות נוספת לחשיבותו הרבה של בית משפט עצמאי ונטול השפעות פוליטיות, במאבק לשלטון נקי ואיכותי בישראל".

מהתנועה לטוהר המידות נמסר: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ, אשר קיבלה את עמדתנו.  חשיבות השמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי, ושמירה על אמון הציבור הינם קריטיים, במיוחד בימים אלו. טוב עשה בית המשפט העליון כאשר הבהיר את חשיבותם בעניין זה. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולהילחם כנגד השחיתות השלטונית".