פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתבי אישום נגד האחים חאלד אלאעסם (24) ומנם אלאעסם (28) מתל שבע, באשמת סחר באמצעי לחימה שחלקם הגיעו לפעילי הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, למנם אלאעסם מיוחסות עבירות ביטחוניות בעוון פריצה לבסיס הצבאי 'שדה תימן'.

150 אלף כדורים: שב"כ עצר חשודים ישראלים בסחר נשק עם הג'יהאד האסלאמי

מכתב האישום עולה כי בין שנת 2020 ועד סוף 2022, סחרו האחים אלאעסם באמצעי לחימה מול פעילים בג'יאהד האיסלאמי וניסו לפרוץ  לבסיס הצבאי 'שדה תימן' שבדרום הארץ, במטרה לגנוב אמצעי לחימה.

חאלד אלאעסם הואשם בכך שסיפק תחמושת לפעילי הטרור בהיקף של למעלה מ- 150אלף כדורים, חלקי נשקים, מחסניות ועוד. את כדורי התחמושת היה משיג בין היתר, באמצעות כניסה לשטחי אש ומטווחים. חאלד סחר בתחמושת בסך כולל של 1,200,000 – 1,500,000 ש"ח.

עורכת הדין שהגישה את כתב האישום, ציינה כי: "כפי שעולה מן הראיות בתיק, המשיב עוסק באופן תדיר בהחזקה וסחר באמל"ח והכל למען בצע כסף, גם לצורך התחמשותו בסכסוכיו השונים וכדי לספק את צרכיו. העובדה כי המשיב אינו בוחל בשום אמצעי כדי להשיג אמל"ח מעידה על מסוכנותו הרבה ומוכיחה כי אם ישוחרר יש חשש ממשי שמא יפגע שוב בביטחון המדינה והציבור".