הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט

שירלי ואוהד נפגשו במהלך השירות הצבאי כששירלי הייתה קצינת ת"ש וטיפלה באוהד שבא לבקש אישור ליציאה לחופשה מיוחדת. אוהד הגיע עם סיפור חיים קשה ועצוב וגם עם יופי מהפנט והרבה כריזמה. הם התאהבו והתחתנו בחתונה מפוארת שכללה גן אירועים מעוצב, תפריט של חמש מנות בהגשה והופעה של אחד הזמרים המובילים של אותה התקופה. את החתונה מימנו הוריה של שירלי שגם דאגו לשכן מיד לאחר מכן את הזוג הצעיר באחת מהדירות שבבעלותם. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

שירלי היא סוג של נסיכה, בת זקונים להוריה ובבת עינם. היא הייתה מורגלת לקבל כל מה שרק חלמה עליו מבלי להידרש ולו למאמץ קל שבקלים. אוהד, לעומתה, גדל במציאות שונה לגמרי כבן לאם חד הורית ונאלץ מגיל צעיר לסייע בפרנסת המשפחה ולהילחם על כל דבר. אחרי החתונה הוא התחיל לעבוד בחברה שבבעלותו של אבא של שירלי ועשה חייל. 

ובהתחלה הם באמת היו זוג צעיר ומאוד מאושר, שירלי אמנם הייתה מאוד מפונקת ותובענית, אבל אוהד חש הכרת תודה גדולה כל כך, כלפיה וכלפי משפחתה, שהוא קיבל בסבלנות ובאהבה את כל השיגעונות הילדותיים שלה. 

הבעיות התחילו קצת אחרי ששירלי נכנסה להריון. היא שנאה את הדמות שהלכה וגדלה והשתקפה מולה במראה, שנאה את האיסורים הקטנים שהגיעו עם ההיריון ושנאה קצת את אוהד שהמשיך בחייו כרגיל. אוהד הכיל את אשתו ההריונית המתפנקת והיה בטוח שאחרי הלידה החיים יחזרו למסלולם ולשגרה נעימה. 

אלא שגם אחרי הלידה של קורל לא נפתרו הבעיות של בני הזוג. שירלי לא הצליחה להוריד את המשקל העודף שצברה בהריון, האימהות הפכה אותה לעצבנית ושתלטנית. היא בחרה לא לצאת לעבוד ונשארה בבית עם התינוקת, ממורמרת וכעוסה. אוהד שניסה בהתחלה לרצות את אשתו בכל דרך, הבין שהוא לא מספיק טוב מבחינתה, לא כדי להחליף חיתול לילדה ולא כדי להשגיח עליה לבד כשניסה לשכנע את שירלי לצאת קצת לבד מהבית ולהיפגש עם חברות. 

אוהד התחיל לעבוד עד שעות מאוחרות. הוא הגיע הביתה כדי למצוא את שירלי ישנה בחדרה של קורל, את סופי השבוע היא העדיפה לבלות יחד עם הוריה בביתם ואוהד הרגיש שהוא מתנתק ממנה ומהילדה. כשיצא להם לשהות ביחד היא מנעה ממנו להתקרב לילדה ושידרה לו שלא רק שהוא לא בעל מספיק טוב, הוא גם אב לא ראוי. כשהיו אמורים ללכת לבקר את אמו שלו היא התחמקה כל פעם בתירוץ אחר ולא העלתה על דעתה לאפשר לו לקחת את הילדה לבד לבקר את סבתא שלה. 

כשאוהד אמר שהוא רוצה להיפרד היא לא התנגדה. הוא לקח את עצמו, דחף כמה פרטי לבוש למזוודה ועזב את הבית. שום דבר לא הכין אותו למה שקרה לאחר מכן. כחודש אחרי שעזב את הבית ולאחר שהחל כבר לדון בפרטי הסכם הגירושין אבא של שירלי זימן אותו לשיחה והודה לו על עבודתו הטובה. הוא מצא את עצמו מחוסר עבודה ובלי יכולת כלכליות.

הוא רצה כמובן משמורת משותפת ונדהם מרמת ההתנגדות של שירלי שטענה שהוא הורה לא אחראי, שהילדה לא רגילה לבלות אתו ושבכלל היא התינוקת של אמא ולא תוכל להסתדר בלעדיה. אוהד היה מטבעו טיפוס מרצה והאהבה והדאגה של שירלי לילדה נגעה לליבו. הוא גם האמין שכשהזמן יחלוף שירלי תתרגל למציאות החדשה, אבל זה כמובן לא מה שקרה. 

בערב הראשון שקורל הייתה אמורה להישאר לישון אצלו שירלי הודיעה לו שהיא חולה ולכן לא תוכל להגיע. שבוע לאחר מכן כשהגיע לאסוף אותה מהגן, כפי שהיה אמור, התברר לו ששירלי כבר הוציאה אותה וגם השאירה הנחיה לפיה לאף אחד אחר מלבדה אסור לאסוף את הילדה. אוהד ניסה לדבר עם שירלי ובצר לו גם פנה להוריה. בשיחה שניהל עם אביה הבין שלשירלי אין שום כוונה לתת לו להיות בקשר עם הילדה, שהיא לא תחסוך במאמצים כדי למנוע זאת ממנו, ושהאבא שמורגל היה לתת לבת שלו כל מה שביקשה יסייע לה גם עכשיו להשיג את כל רצונותיה. 

השלב הבא היה צו הגנה ששירלי ביקשה להוציא כנגדו. אמנם הוא לא עשה דבר רע לקורל מימיו, אבל מרגע שהוגשה תלונתה של שירלי והתקבל צו, באופן אוטומטי הוא נאלץ לעבור בדיקת מסוכנות שקבעה שהוא אינו מסוכן ושאין מניעה שייפגש עם הילדה, אבל בינתיים חלפו עוד כמה שבועות בהם לא פגש את הילדה, בשלב הבא דרשה שירלי שהמפגשים בינו ובין הילדה יהיו רק בפיקוח, היא טענה שהוא מחזיק חומרים פורנוגרפיים במחשב, בהמשך טענה שהוא משתמש בסמים ומסוכן עבור הילדה. צו רדף צו ולמרות שבכל פעם הוכח כי אוהד הוא אב ראוי ואינו מהווה סכנה חלף זמן רב מאז שהוא ראה את קורל. 

הפתרון לבעיה של אוהד לא נמצא בסוף בין כתלי בית המשפט, אלא כתוצאה ממפגש מקרי של אוהד עם אחת מחברות התיכון של שירלי. אחרי ששמעה את הסיפור שלו שיתפה אותו ששירלי הייתה מאז ומעולם מועדת למצבי רוח קיצוניים ובעלת התנהגות גבולית, וגם כשהייתה בתיכון הסתובבה שמועה שהיא האשימה את אביה באונס. כמובן שלא היו דברים מעולם והסיפור טופל בשקט על ידי אמא שלה מבלי שאיש, אפילו לא האב, ידע עליו. 

אותה האם, אחרי שפנינו אליה טלפונית, הציעה להיות זאת שתהיה אחראית לחידוש הקשר בין אוהד לקורל. המפגש הראשון בניהם מזה זמן רב נערך כבר ביום למחרת ולא היה מאושר מאוהד שזכה סוף סוף לבלות עם בתו. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט