חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה יצאו בקריאה לפיה אם יש מי שנעקץ על פי החשד בידי הצעיר איציק חאג'מה, בשנות ה-20 תושב אור יהודה שיפנה למשטרה ויגיש תלונה. 

מדובר בצעיר שניהל קשרים עם נשים, לווה הן כספים בדרכי עורמה וכשביקשו להשיב להן את כספן איים עליהן. כשהגיעו הבלשים לביתו לבצע את מעצרו הוא ניסה להימלט ופתח במנוסה אלא שבתום מרדף קצר הוא נעצר. אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של חאג'מה בארבעה ימים ועד יום חמישי כדי לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה. יחד איתו נעצרו שישה חשודים נוספים צעירים תושבי אור יהודה, פתח תקווה, אזור ורעננה שבחשבונותיהם הופקדו כספי ההונאה.

חשוב לציין כי נכון לעת הזו ברשות החוקרים 15 תלונות של קורבנות שונים, מרביתן נשים שנפלו במלכודת שטמן להם החשוד. במהלך החודש האחרון התנהלה בימ"ר ירושלים  חקירה סמויה בעקבות תלונה על חשד לעבירות מרמה ואיומים. 

בתלונה שהגישה תושבת ירושלים, היא גוללה בפני החוקרים את מה שעולל לה החשוד אותו הכירה ברשת האינסטגרם. לדבריה לאחר הקשר הוירטואלי הם החלו להיפגש והתנהל ביניהם קשר זוגי לכאורה במהלכו ביקש החשוד ממנה הלוואות כספים באמתלות ותירוצים שונים. כך למשל ביקש תשלום עבור שכר דירה אותה הוא שוכר לכאורה, זאת לדבריו בשל קשיים כלכליים שאליהם נקלע.  

המתלוננת הוסיפה וסיפרה כי העבירה כסף לחבר שלו, ובכדי לרכוש את אמונה הוא הציג בפניה מצגי שווא בדמות אסמכתאות מזויפות. לטענתה בשלב מסוים כשהבינה שרומתה על ידי השניים ביקשה לקבל את כספה בחזרה והוסיפה כי במידה ולא יענה לדרישתה תתלונן נגדו במשטרה , איים עליה החשוד.

בחקירה סמויה שהתנהלה נגדו תוך שילוב מחלק הסייבר של מחוז ירושלים אותרו עוד 15 קורבנות, מרביתם נשים, שעפ"י החשד נעקצו ע״י החשוד ובדרכי מרמה ניטלו מהם כספים בבהיקף כולל הנאמד בכ-1,200,000 ש"ת. מהחקירה עולה כי את הכספים קיבל החשוד בדרכים שונות, כגון: העברות בנקאיות לשותפיו, משיכות באמצעות קוד אותו קיבל מהקורבנות, העברות כספים באמצעות אפליקציות שונות וגם כסף מזומן.

 עפ"י החשד, הכספים הושגו תוך הצגת מצגי שווא ע"י החשוד, חלקם תוך ניצול קשר שקיים עם נשים. אתמול הפכה החקירה המשטרתית לגלויה, כשבלשי ימ״ר ירושלים עצרו את החשוד המרכזי בשנות העשרים לחייו תושב אור יהודה.כאמור, בעת מעצרו, החשוד ניסה להימלט מבלשי המשטרה שהגיעו לבצע את מעצרו, אולם הוא נלכד  ונעצר לאחר מרדף רגלי קצר. 

כמו כן נעצרו ע"י בלשי משטרת ירושלים עוד ששה חשודים מרביתם בשנות העשרים לחייהם, שעפ"י החשד קיבלו לחשבונותיהם את רוב הכספים שהושגו במרמה וסייעו לחשוד בביצוע המעשים. בחיפוש שערכו בלשי ימ"ר ירושלים בביתם של החשודים, נתפסו: פלאפונים סלולאריים, טאבלטים, כסף מזומן ועוד. 

כל החשודים נעצרו לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בחשד לעבירות של הלבנת הון, מרמה, העברת מידע כוזב, איומים, שימוש במסמך מזויף ועוד. אתמול כאמור, הוארך בבימ״ש השלום בירושלים מעצרו של החשוד המרכזי בארבעה ימים עד ליום חמישי (23.2). כמו כן הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים שנעצרו, לטובת המשך החקירה ומיצויה. ארבעה החשודים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים. 

החקירה נמשכת, וחוקרי המשטרה יבדקו האם החשוד המרכזי איציק חאג׳מה ושותפיו היו מעורבים במקרי הונאה נוספים, לשם כך קוראת המשטרה לכל מי שנפל קורבן למעשיו של החשוד ושותפיו לפנות למשטרה בהקדם.