ארבעה בכירים בתאגיד ציבורי לטיפול ופינוי פסולת ואשפה עוכבו היום לחקירה במשרדי היחידה המרכזית (ימ"ר) חוף במשטרה בשילוב חוקרי המשטרה הירוקה בחשד לשורה של עבירות חמורות בתחום פינוי הפסולת, ועבירות מס בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים שמקורו בכספי ציבור.

במשטרה מייחסים לחשודים, בהם מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים שלה, מעורבות בעבירות מרמה, זיוף, עבירות על חוק ניירות ערך והלבנת הון.

בתום פעילות סמויה של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה וימ"ר חוף נחשף כי פסולת שיוצאת מאתר משואה מוטמנת באופן בלתי חוקי בבקעת הירדן. 

היום פשטו כוחות המשטרה על משרדי החברה הציבורית וכן על אתרי פסולת באזור המרכז והצפון ועיכבו כאמור את ארבעה החשודים לחקירה בנוסף לחומרים שנתפסו.

מהחקירה עלה החשד לפיו במהלך השנתיים האחרונות פסולת שנאספת מרחבי הארץ מתחנות מעבר והייתה אמורה להיות משונעת למטמנות מורשות, הוטמנה באופן בלתי חוקי, ובכך נחסכו עשרות מיליונים מהחברה.  

למרות הפעילות הענפה בכל רחבי הארץ, עיקר החקירה ממוקד באזור בקעת הירדן.

מהחקירה הסמויה עלה החשד לפיו פסולת היוצאת מאתר קומפוסט בבקעת הירדן מוטמנת באופן בלתי חוקי במסווה של קומפוסט בשטחים שבבקעת הירדן.

היום כאמור הפכה החקירה לגלויה וצוותים משותפים של המשטרה הירוקה וימ"ר חוף פשטו על משרדי החברה, על משרדי חברת הבת שלה וכן על מספר אתרים המנוהלים על ידי חברת הבת שלה בהם אתרי פסולת בחירייה, בעפולה ובמשואה, תפסו מסמכים וציוד טכנולוגי ועיכבו כאמור את החשודים.