הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מזה שנים קיימים פתרונות טכנולוגיים יעודים לעורכי דין שעושים שימוש בבינה מלאכותית ויודעים לבצע פעולות במטרה לפשט את עבודתו של עורך הדין; עריכת הסכמים, סריקה של הסכמים, תוכנות חתימה, גישור, תוכנות ייעודיות בתחומי התמחות ספציפיים והרשימה עוד ארוכה.

אז במה אתה שונה הארווי?
הארווי לפי יוצריו (שבניהם יזמים, עורכי דין ומהנדסים יוצאי גוגל, מטא ואחרים) הוא הדור הבא של התוכנות הקיימות בעולם המשפט אשר עושות שימוש בבינה מלאכותית כדי להקל ולפשט את עבודתם של עורכי הדין העצמאיים ואלה שעובדים בפירמות השונות.

כשחושבים על זה, אין גבול כמעט לשימוש שבו יכולים עורכי דין לעשות בטכנולוגיה בעולם המשפט, עבודות סיזיפיות שאורכות ימים ארוכים ודורשות מעבר על הסכמים וכמויות מסמכים אדירות, יכולות להתבצע בלחיצת כפתור.

היוצרים של הארווי טוענים שהטכנולוגיה העומדת מאחוריו אשר עושה שימוש בבינה מלאכותית, שכוללת שימוש בעיבוד שפה, למידת מכונה ואנליזה של נתונים, היא בעלת יכולות גדולות יותר מטכנולוגיות דומות מעולם המשפט והשימוש בה הוא כה פשוט עד שנדרשת הטמעה של כמות נתונים מינימלית בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות. 

הארווי יודע לבצע פעולות בשדות של בדיקות נאותות, סריקת הסכמים, ליטיגציה, רגולציה ועוד, ובכלל זה יודע להפיק המלצות, תובנות ותחזיות עבור עורך הדין המשתמש וזאת תוך למידה מהירה ומעבר על כמויות גדולות מאוד של מידע בפרק זמן קצר. 

הארווי אתה עורך דין או מכונה?
הטכנולוגיה היא ברוכה ויכולה לזקק ולדייק את עבודת עורך הדין, להפריד בין עיקר לתפל ולאפשר מתן שירות מדויק ומהיר יותר לקהל הלקוחות. אך בואו לא ניתמם, ככל שאנו עושים שימוש גדול יותר בטכנולוגיה, עולות שאלות וחששות ברורים על "השתלטות" הטכנולוגיה על המקצוע עתיק היומין והחלפת עורכי הדין ברובוטים.

מקומות אפלים בהם רובוטים מאיימים על המקצוע הותיק במקרה הטוב ובמקרה הרע אותם רובוטים מטים הליכים משפטיים והסכמים עבור "האנשים הרעים" (ואני כלל לא מתייחסת לאירוע הגובל בדמיוני שבו רובוטים ומכונות מפתחים אינטיליגנציה אמיתית שמעפילה על המוח האנושי). 

נותר רק לקוות שהצוהר שפתח עולם המשפט לטכנולוגיה יביא אתו אך ורק משבי רוח מרעננים מסוגו של הארווי ולא נדרש לסוגיות סבוכות, מוסריות ואחרות שמעלה הממשק שבין משפט לבינה מלאכותית וטכנולוגיה.

הכותבת, עו"ד שירה מהרשק זיגלר, שותפה במשרד עו"ד לוי אלון מהרשק מור ומייסדת ומנכ"לית משותפת באפליקצית IN CASE לעורכי דין ובעלי מקצוע נותני שירותים לעורכי דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר