בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע סירב היום (ראשון) לבקשת משרד הרווחה לאשר אימוץ קטין בן שבע מהדרום, שבעקבות "דיל" בין המשפחות נלקח מאימו, שהייתה אישה רביעית של האב. כשהקטין נולד הוא הועבר לגידול אצל הדודים שלו שלא הצליחו להביא ילדים לעולם.

"סבורני כי עסקינן במקרה חמור מאין כמוהו - שמדינת ישראל אינה יכולה להכשירו", אמרה בהחלטתה השופטת רותם קודלר עיאש, "טובתם של הילדים היא שלא ימסרו אותם כאילו היו חפץ - בני המשפחה הערימו על רשויות המדינה. לא ניתן להניח שניתנה לאם אפשרות אמיתית להביע את עמדתה".

פסק הדין עוסק בקטין שגדל מיום לידתו אצל הדודים שלו, כאשר סיפור חייו האמיתי הוסתר ממנו והתברר תוך ניהול ההליך. עוד עולה כי חלק מנסיבות חייו היו ידועות לו בדרכים כאלה ואחרות ואף הוא היה נוהג בסתר לקרוא לאמו הביולוגית 'אימא', כאשר הדודים שגידלו אותו לא היו נוכחים. בהליך התברר כי הילד נלקח מאמו בסמוך ללידתו, תוך שהיו מביאים אותו אליה בעת ינקותו להנקה ובסיום ההנקה היה נלקח ממנה.

הבקשה להכריז על הקטין כפנוי לאימוץ הוגשה ביחס למסמך שנחתם על ידי האם, ולפיו היא מסכימה למסור את בנה לאימוץ. אמנם, התברר כי מדובר בקטין שנולד במהלך נישואיה של האם עם בעלה, ואותו מסרו היא ובעלה לאחיו, בהליך לא חוקי שמעולם לא אושר על ידי מדינת ישראל. 

"מדינת ישראל שוללת כל צורה של סחר בבני אדם בכלל ובקטינים בפרט וככל שהיה בית המשפט נעתר לבקשת משרד הרווחה להכשיר בדיעבד את פעולת מסירת הקטין, עלול הדבר להוות עמדה הסותרת את המדיניות הראויה של מדינת ישראל, זאת שעה שמדינת ישראל אף חתומה על האמנה הבינלאומית למניעת סחר בבני אדם", הוסיפה השופטת בנימוקי ההחלטה.